DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest So, 21 lip 2018, 08:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: So, 12 lut 2011, 10:47 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
@TermiFNFAL
Zuzycie akumulatora jak dla mnie nie bedzie odczuwalne. Pisza o dwukrotnie szybszym zuzyciu ale to jest bzdura. Zamiast 5 lat wytrzyma moze 4,5 roku. To masz strate ~25pln na 5 lat co daje 5pln rocznie.

Alternator nie zuzywa sie od tego. On sie caly czas kreci wiec zuzycie mechaniczne jest niezalezne od obciazenia. Obciazenie zmienia tylko prad wzbudzenia a wiec wytwarzane pole magnetyczne nie zuzywa mechanicznie alternatora.

Reflektory tak. Przy czym malo kto faktycznie zwraca na to uwage. Jak jezdzi caly czas tym samym autem to nie zauwazy, ze z czasem swieci duzo gorzej, Niestety.

Zarowki za 50pln?? W zyciu bym takich wynalazkow nie kupil. Porzadne zarowki halogenowe kosztuja moze z 20pln. Te za 50pln to i tak szybciej padna bo sa pewnie "mocniejsze".


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: So, 12 lut 2011, 19:43 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 6 kwi 2010, 01:50
Posty: 1927
Lokalizacja: Wrocław
te 50% szybsze zużycie akumulatora też mi się wydaje mocno przesadzone, może na tylko krótkich trasach gdzie akumulator nie zdąży być podładowany - to się zgodzę.
Alternator? nie sądzę żeby to było obojętne, bo jednak musi zasilić te 200W więcej, wystarczy na postoju przy świeżo odpalonym silniku włączyć światła mijania i wsłuchać się jak się zmienia praca silnika.

Ja mam żarówki za 90 dych i jestem z nich bardzo zadowolony, tym bardziej że reflektory regenerowane. Mogłem się spokojnie szarpnąć na taki wydatek bo nie podświetlam nimi bezsensownie asfaltu ;)

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: So, 12 lut 2011, 20:24 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 29 sty 2011, 18:16
Posty: 1517
:evil: :evil: :evil: No k***a mać!!! Najgorsze w tym wszystkim jest przekręcanie statystyk, tak że osoby w nich nie obeznane myślą, że podświetleńcy są zdecydowaną większością. Nóż mi się w kieszeni otwiera jak tego słucham. Nie warto tego słuchać. Po prostu szkoda nerwów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: So, 12 lut 2011, 20:31 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
TermiFNFAL napisał(a):
Alternator? nie sądzę żeby to było obojętne, bo jednak musi zasilić te 200W więcej, wystarczy na postoju przy świeżo odpalonym silniku włączyć światła mijania i wsłuchać się jak się zmienia praca silnika.
A co ma silnik do alternatora? Alternator kreci sie tak samo. Wytwarza tylko wieksze pole magnetyczne. Silnik przy zwiekszeniu pradu obciazenia pracuje inaczej bo musi pokonac wiekszy opor magnetyczny alternatora. opor magnetyczny a nie mechaniczny. Mechaniczne zuzycie alternatora zalezy tylko od obrotow silnika.

TermiFNFAL napisał(a):
Ja mam żarówki za 90 dych i jestem z nich bardzo zadowolony, tym bardziej że reflektory regenerowane. Mogłem się spokojnie szarpnąć na taki wydatek bo nie podświetlam nimi bezsensownie asfaltu ;)
A czym one sie roznia od zwyklych za 20pln? Np. Philips +30%?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: So, 12 lut 2011, 21:39 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 6 kwi 2010, 01:50
Posty: 1927
Lokalizacja: Wrocław
cmsydney napisał(a):
TermiFNFAL napisał(a):
Alternator? nie sądzę żeby to było obojętne, bo jednak musi zasilić te 200W więcej, wystarczy na postoju przy świeżo odpalonym silniku włączyć światła mijania i wsłuchać się jak się zmienia praca silnika.
A co ma silnik do alternatora? Alternator kreci sie tak samo. Wytwarza tylko wieksze pole magnetyczne. Silnik przy zwiekszeniu pradu obciazenia pracuje inaczej bo musi pokonac wiekszy opor magnetyczny alternatora. opor magnetyczny a nie mechaniczny. Mechaniczne zuzycie alternatora zalezy tylko od obrotow silnika.

nie jestem mechanikiem samochodowym więc nie będę się wykłócał

cmsydney napisał(a):
TermiFNFAL napisał(a):
Ja mam żarówki za 90 dych i jestem z nich bardzo zadowolony, tym bardziej że reflektory regenerowane. Mogłem się spokojnie szarpnąć na taki wydatek bo nie podświetlam nimi bezsensownie asfaltu ;)
A czym one sie roznia od zwyklych za 20pln? Np. Philips +30%?

załóż to zobaczysz ;) Mam je dopiero pół roku więc nie wiem jak z ich wytrzymałością. Ale ze świecenia nie straciły nic. Z resztą to moja sprawa jeśli chcę dołożyć do żarówek. A ty jak chcesz to sobie jeździj na chińskim gównie. Bo jak wiadomo chińczycy robią wszystko z ryżu a ryż jest dobry tylko do jedzenia (tak mi powiedział pewien mechanik na temat chińskich zamienników).

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: So, 12 lut 2011, 22:59 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 cze 2009, 11:44
Posty: 199
Lokalizacja: B-stok
cmsydney napisał(a):
Alternator kreci sie tak samo. Wytwarza tylko wieksze pole magnetyczne. Silnik przy zwiekszeniu pradu obciazenia pracuje inaczej bo musi pokonac wiekszy opor magnetyczny alternatora. opor magnetyczny a nie mechaniczny. Mechaniczne zuzycie alternatora zalezy tylko od obrotow silnika.


Oj, plecie kolega głupoty. Naprowadzę troszkę: Proszę zastanowić co się dzieje z pierścieniami i szczotkami w funkcji prądu. Dodam, że szczotki są najczęściej zintegrowane w jeden blok z regulatorem napięcia. Proszę się też zastanowić co się dzieje na łożyskach przy zwiększonym obciążeniu na wale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: So, 12 lut 2011, 23:15 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Tom01 napisał(a):
Proszę zastanowić co się dzieje z pierścieniami i szczotkami w funkcji prądu.
Prosze sie zastanowic o ile ten prad jest wiekszy podczas normalnej jazdy bez swiatel i ze swiatlami. Procentowo. Wtedy wyjdzie, ze wieksze zuzycie jest bardzo male.

Nie popadajcie w paranoje. Uzywanie zestawu audio na glosnosci 7 zuzywa bardziej elektronike niz na 6. Czy zatem mam sluchac na 6 bo wzmacniacz wytrzyma kilka dni dluzej?

Tom01 napisał(a):
Proszę się też zastanowić co się dzieje na łożyskach przy zwiększonym obciążeniu na wale.
O ktorym wale mowisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: N, 13 lut 2011, 00:20 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 cze 2009, 11:44
Posty: 199
Lokalizacja: B-stok
cmsydney napisał(a):
Prosze sie zastanowic o ile ten prad jest wiekszy podczas normalnej jazdy bez swiatel i ze swiatlami. Procentowo. Wtedy wyjdzie, ze wieksze zuzycie jest bardzo male.


Co najmniej 10A na szczotkach to mało?

cmsydney napisał(a):
Nie popadajcie w paranoje. Uzywanie zestawu audio na glosnosci 7 zuzywa bardziej elektronike niz na 6. Czy zatem mam sluchac na 6 bo wzmacniacz wytrzyma kilka dni dluzej?


Pisałem o tym wcześniej, koszty nie są najważniejsze, ale uważam że należy sprostować rzeczy wynikające z przesądów i nieznajomości podstaw elektrotechniki.

cmsydney napisał(a):
O ktorym wale mowisz?


O wale wirnika alternatora. Zgadzam z góry że różnica jest mała, ale jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: N, 13 lut 2011, 01:32 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 6 kwi 2010, 01:50
Posty: 1927
Lokalizacja: Wrocław
U mnie jak sobie wyliczyłem ile świateł mi się świeci i jaki jest pobór prądu to wyszło mi dokładnie 199W

Czyli licząc w zaokrągleniu 200W więcej zupełnie niepotrzebnie. Dodając do tego inne odbiorniki których się normalnie podczas jazdy używa, typu radio, nawiew, ogrzewanie tylnej szyby, czasem wycieraczki to jest tego trochę.

Wyszczególniłem dokładnie to komuś u siebie w klubie więc tu wystarczy wkleić :D

Cytuj:
Przy włączonych światłach mijania palą się:
Dwie żarówki świateł mijania: 2 X 55W
Pozycyjne: 2 x 5W z przodu i 2 x 21W z tyłu
Podświetlenie zegarów: zależy od wersji, ja u siebie mam 3 żaróweczki 5W i dodatkowo dwie po 1,2W (kontrolka pozycyjnych i mijania)
Podświetlenie przycisków podnoszenia szyb - 3 x 1,2W (chyba tyle one mają)
Podświetlenie przycisków w desce, pokręteł ogrzewania i zegarka: 5 x 1,2W
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: 2 x 5W

Razem to daje 199W

chociaż zapomniałem o przycisku do otwierania/zamykania centralnego - następne 1,2W więc wyjdzie 200W :D

A 200W przeliczając na Ampery to będzie to niecałe 17A więcej - zupełnie niepotrzebnie. Jeśli koledzy uważają, że to dla alternatora i jego podzespołów nie ma znaczenia, to przyznam ci rację cmsydney. Bo jak napisałem, mechanikiem samochodowym nie jestem ale o elektryce co nie co wiem i trochę sobie w aucie zrobiłem rzeczy z tym związanych ;)

Pewnie że koszty nie są najważniejsze. Bo regeneracja alternatora czy wymiana regulatora napięcia to nie jest jakaś wielka kasa, to są rzeczy które się zużywają i to wszystko wliczone jest w koszty eksploatacji. Chodzi o to, że po co mają się te przedmioty zużywać szybciej zupełnie bez sensu. Przecież wytwarzanie nowych alternatorów, regulatorów i części do nich też nie jest obojętne dla ekologii (skoro już się tak o tym trąbi :D). Tak samo jak akumulatorów.
Aha, mój poprzedni akumulator wytrzymał 3 lata. Przypuszczam że to przez krótkie dystanse, bo miałem do pracy 3 km a teraz się przeprowadziłem i mam 13... W tym roku przed zimą już się wkurzyłem i kupiłem nowy :D

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Eska Rock
PostNapisane: N, 13 lut 2011, 18:32 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Tom01 napisał(a):
Co najmniej 10A na szczotkach to mało?

Tak malo. Jakki maksymalny prad moze wytworzyc alternator?

Tom01 napisał(a):
Pisałem o tym wcześniej, koszty nie są najważniejsze, ale uważam że należy sprostować rzeczy wynikające z przesądów i nieznajomości podstaw elektrotechniki.
Wszysto co sie uzywa to sie zuzywa. Ale po co mowic o czyms co nie ma zupelnie znaczenia? Odblysnik, zarowki - tylko przy tych elementach sie zaobserwuje szybsze zuzycie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL