DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest Pt, 24 lis 2017, 18:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zużycie akumulatora i alternatora
PostNapisane: Pn, 23 maja 2016, 00:44 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 6 kwi 2010, 01:50
Posty: 1927
Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem gdzie trafiłeś że takie cyrki urządzili i takie wymagania, bo ja pierwsze słyszę żeby tak ktoś postąpił przy reklamacji. Montaż na warsztacie, pomiary, przecież to śmieszne... Przecież nikt tak nie wymienia akumulatora a jak takie niektórzy mają wymagania to przecież jest to nie do odzyskania

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zużycie akumulatora i alternatora
PostNapisane: Wt, 24 maja 2016, 17:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3058
Jeśli interesuje Was opinia o dużych/pojemnych/wydajnych bateriach nowych/nowoczesnych do osobówek, to ja mam póki co dobre zdanie o akumulatorach Varta - bardzo stabilne nawet podczas mrozów -20 st.C w autach rzadko jeżdżonych (głównie weekendowo) z wielkopojemnymi silnikami benzynowymi - np. w Jeepie mam już baterię od nowości co najmniej ze 4 lata i mimo, że auto garażuje pod chmurką, to jeszcze nigdy nie musiałem go doładowywać - raz go tylko przez ten czas sprawdziłem, ale nie było wcale sensu ładować. Fakt, że nie jeżdżę na mijania przez cały czas i nie mam zbyt dużo elektrycznych gadżetów na pokładzie, ale mimo wszystko...przy 2 latach gwarancji! Jedyny chyba, który najdłużej u mnie wytrzymał, to był oryginalny/fabryczny firmy Mopar w moim byłym PT Cruiserze - 11 lat od nowości i po jedynym profilaktycznym podładowaniu (wody nie dolewałem, bo był już bezobsługowy) absolutnie brak zmęczenia, poszedł dalej z autem do nowego właściciela! Mój kumpel w swoim nowszym amerykańcu (2006) z silnikiem V8 też do dziś jeździ na oryginalnym aku Mopara... Z kolei oryginał Toyoty po ok. 3 latach już wyziewa ducha, mimo doładowywania w aucie więcej stojącym niż jeżdżącym oraz mimo okresowego odłączania klem!
Poza tym wychodzę z założenia, że jesli nie jeżdzę/odpalam auta ponad m-c, to odłączam aku - tak nawet w niektórych instrukcjach obsługi od amerykańców z lat 90-tych zalecają...

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zużycie akumulatora i alternatora
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 14:56 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 lis 2012, 18:39
Posty: 978
Lokalizacja: Mars
Witam wszystkich :)
Znalazłem ciekawe filmy na youtube o akumulatorach.




Może moje działają długo właśnie dlatego, że są oryginalne. Jak przyszły to porównywałem ze zdjęciami z internetu i katalogu - taki odruch. Mają też hologram oficjalnej dystrybucji w Polsce. Nie będę snuł domysłów, mogę się tylko wypowiadać o swoim przypadku.

A mój test na dzisiaj wygląda tak:
    pierwszy - 5,5 roku - działa
    drugi - 5 lat - działa
    trzeci - po 3 padł (niedługo po tym jak ostatnio o nim pisałem) - okazało się, że rozładowywał się, bo był upływ w instalacji i po dłuższym postoju rozładowywał się do zera.

Zgodnie z moimi założeniami test zakończył się sukcesem; tzn. nie zakończył się :) Ciekawe ile pociągną.

_________________
Global warming is going to strike two days before the day after tomorrow!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zużycie akumulatora i alternatora
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 21:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3058
Nie oglądałem filmiku, bo nie chciało mi się, ale z tego, co pamiętam, to Varta nie robi już do osobówek czarnych aku, jedynie niebieskie lub srebrne albo niebiesko-srebrne...jeżdżę/jeździłem tylko na niebieskich, czarnych nie kojarzę.

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zużycie akumulatora i alternatora
PostNapisane: Cz, 2 lis 2017, 12:25 
Offline
Zaangażowany

Dołączył(a): Pt, 6 sty 2012, 21:47
Posty: 517
A ja miałem 2 oryginalne akumulatory GM i każdy z nich działał 7-8 lat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zużycie akumulatora i alternatora
PostNapisane: Cz, 2 lis 2017, 18:36 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 lis 2012, 18:39
Posty: 978
Lokalizacja: Mars
Tak po przemyśleniu sprawy, to teraz nie jestem pewien czy tamten Bosch, który wytrzymał 2,5 roku był oryginalny, nie przyglądałem się, ani go nie kupowałem - był w aucie. Dodając do tego, że złe wieści rozchodzą się szybciej niż dobre, można równie dobrze wnioskować, że te złe opinie o Centrze i Boschu, które są na różnych forach, to przypadki oszukanych ludzi - nie wiadomo.

_________________
Global warming is going to strike two days before the day after tomorrow!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zużycie akumulatora i alternatora
PostNapisane: Pt, 3 lis 2017, 23:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3058
van napisał(a):
A ja miałem 2 oryginalne akumulatory GM i każdy z nich działał 7-8 lat.
Aktualnie jeżdżę na oryginalnym GM (dedykowanym do amerykańskich = boczne terminale), z takim już nabyłem auto i nie wiem kiedy go włożono, bo nie raczono zaznaczyć na etykiecie od aku, ale najpóźniej w 2012, więc już już też ładnych pare lat trzyma i póki co brak oznak zmęczenia mimo codziennej eksploatacji...

KJR napisał(a):
Tak po przemyśleniu sprawy, to teraz nie jestem pewien czy tamten Bosch, który wytrzymał 2,5 roku był oryginalny, nie przyglądałem się, ani go nie kupowałem - był w aucie. Dodając do tego, że złe wieści rozchodzą się szybciej niż dobre, można równie dobrze wnioskować, że te złe opinie o Centrze i Boschu, które są na różnych forach, to przypadki oszukanych ludzi - nie wiadomo.
Tak mi własnie przypomniałeś, że u nas podobna sprawa ma się z opiniami o danych autach - często błędne, bo bazujące na gratach, czy trupach sprowadzonych przez nieuczciwych handlarzy albo nabytych za pół darmo, a o dziwo za granicą np. na forach rzadko spotykane przypadki, czy takie opinie...
Btw. Centra = Exide - tylko różnią się opakowaniem (i najprawdopodobniej ceną).

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL