DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest N, 5 kwi 2020, 12:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Pt, 7 sty 2011, 11:57 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Konsekwencja jest taka, ze zle interpretujesz wypowiedzi.

1. Pierwszy przyklad ma tylko jedna przyczyne. jesli chcesz dokladnie wiedziec jak przepis wplynal na wypadki to nalezy wziac piatki bo ci wyjdzie po prostu bzdura. Np.

Liczba wypadkow w roku: 7000
Procentowy udzial kazdego dnia taki sam: 1000

Jesli w piatki zwiekszy sie liczba wypadkow o 30% to masz:
1300 - piatek
1000 - pozostale
7300 - calkowita

Wzrost liczby wypadkow w skali roku: 7300/7000 = 4,3%
Prawdziwy wplyw przepisu: 1300/1000 = 30%
Dlaczego? Bo jesli wprowadzili by ten przepis w kazdym dniu to bys mial 30% wzrost kazdego dnia.

2. przepraszam ale gdzie ja napisalem, ze caly rok? Czy widziales przed ta wypowiedzia, ktora zacytowales, ze jest liczba 2? Wiesz co ona oznacza? Twoje drugie zadanie.

I nadal oczekuje dowodu na to, ze wzrosty liczby wypadkow nie sa wynikiem pogody tylko swiatel.

Odnosnie reflektorow. Nie rozumiem w jaki sposob zuzycie reflektora ma bardziej oslepiac. Czy zuzycie powoduje skrzywienie odblysnika?
Wiesz dlaczego wiele aut oslepia? Bo wielu jezdzi na drogowych. Wielu nie potrafi dobrze wymienic zarowki. Zauwazyles, ze wiele aut ma mocniejsze lewe niz prawe? Tak, wielu wklada zarowke przekrecona o 180 stopni i jest po prostu skrzywiona do gory powodujac podwyzszenie kata swiecenia. Na zarowce sa odpowiednie wyciecia, ktore powinny uniemozliwic takie zakladanie.

Odnosnie wypadkow. Watpie by wiele wypadkow spowodowanych przez takie calkowite cyklopy bylo zle interpretowanych. Taka sytuacja jest mozliwa gdy zgina osoby z tego drugiego auta i nie ma swiadkow. W przypadku zgonu nie sadze by tego nie sprawdzali.

Zastanawia mnie rowniez jak jest wykonywana instalacja elektryczna w niektorych autach (szczegolnie starsze francuzy), w ktorych przepalenie zarowki mijania powoduje wylaczenie pozycji w tym reflektorze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Pt, 7 sty 2011, 11:58 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
dadrl napisał(a):
Jakbyś się trochę zainteresował tematem, to byś wiedział, że po mroźnej zimie następuje zwykle upalne lato i odwrotnie. Natura nie lubi nierównowagi.
I to pokazuja statystyki z 2010 roku, w ktorym widoczny jest wzrost liczby wypadkow w okresie letnim. Jesli czytales moja wypowiedz z wykresami to taka obserwacje rowniez umiescilem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Pt, 7 sty 2011, 14:39 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
A teraz zrozumialem co chcesz udowodnic. Ze mrozna zima i cieple lato bedzie adekwatne z ciepla zima i stosunkowo zimnym latem bo na logike jest rownowaga.
Bledne myslenie.
Zauwaz, ze ciepla zima, w ktorej temperatura jest zwykle powyzej zera bardzo znacznie podnosi liczbe wypadkow. Styczen 2006 wypadkow 2528 a styczen 2007 wypadkow 4127. Wzrost o ponad 60% (w rzeczywistosci troche wiekszy jesli wezmiemy pod uwage ogolna tendencje spadkowa). A co w przypadku wyjatkowo cieplego lata? Tutaj musze przyznac sie do bledu na wczesniej zamieszczonym wykresie. W 2010 nie bylo wiecej wypadkow niz 2009 (omylkowo musialem porownac wypadki 2009 z rannymi 2010). Z raportow wynika, ze 2010 nie odbiegal od 2009 (kilka % mnie) mimo, ze byl duzo ladniejszy i cieplejszy.

Dlaczego wiec zima sa roznice a latem nie? Bo wielki wplyw na kierowce ma temperatura zera. Jest to czynnik psychologiczny, ktory dziala na kierowce jak hamulec.
A gdy jest ladna pogoda to nie ma znaczenia czy jest 20C czy 30C. Najwiekszy wplyw ma brak opadow i brak wilgotnej nawierzchni. Chyba logiczne, ze w okresie zimowych drogi sa suche zdecydowanie rzadziej niz w okresie cieplejszym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Pt, 7 sty 2011, 15:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 11 maja 2009, 17:42
Posty: 5759
Lokalizacja: Polska
cmsydney napisał(a):
Konsekwencja jest taka, ze zle interpretujesz wypowiedzi.

1. Pierwszy przyklad ma tylko jedna przyczyne. jesli chcesz dokladnie wiedziec jak przepis wplynal na wypadki to nalezy wziac piatki bo ci wyjdzie po prostu bzdura.

Kurwa mać!!! :shock: :evil: Weź się człowieku ogarnij.
To był tylko przykład! Ani ja ani ty nie wiemy jakie inne przyczyny były akurat w piątek, w czwartek, w grudniu, styczniu, czy pomiędzy godzinami 10-12.
Dlatego bierze się jak największą próbę danych, a taką są dane z całego roku.

_________________
Russia Today

Skoda jest jak diskopolo - tak samo prostacka i równie popularna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Pt, 7 sty 2011, 15:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 11 maja 2009, 17:42
Posty: 5759
Lokalizacja: Polska
cmsydney napisał(a):
dadrl napisał(a):
Jakbyś się trochę zainteresował tematem, to byś wiedział, że po mroźnej zimie następuje zwykle upalne lato i odwrotnie. Natura nie lubi nierównowagi.
I to pokazuja statystyki z 2010 roku, w ktorym widoczny jest wzrost liczby wypadkow w okresie letnim. Jesli czytales moja wypowiedz z wykresami to taka obserwacje rowniez umiescilem.


Więc jeżeli w styczniu było więcej wypadków, to z powodu chłodnego lata powinno być latem mniej wypadków. A jeżeli było nieznacznie więcej, to chyba coś tu nie gra, nie?

_________________
Russia Today

Skoda jest jak diskopolo - tak samo prostacka i równie popularna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Pt, 7 sty 2011, 15:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 11 maja 2009, 17:42
Posty: 5759
Lokalizacja: Polska
cmsydney napisał(a):
Konsekwencja jest taka, ze zle interpretujesz wypowiedzi.
2. przepraszam ale gdzie ja napisalem, ze caly rok? Czy widziales przed ta wypowiedzia, ktora zacytowales, ze jest liczba 2? Wiesz co ona oznacza? Twoje drugie zadanie.

Gdzie? Tu:
Tak. Brak ograniczen spowodowal wzrost wypadkow.

Wzrost wyjdzie tylko wtedy, jeżeli weźmie się dane z całego roku. Z danych tylko z piątku wyjdzie 0%.

Mamy 1000 i 2000 wypadków w poszczególne dni tygodnia. W jednym roku tak się trafiło, że we wszystkie piątki było święto, co normalnie spowodowałoby spadek liczby wypadków do 1000. Ale dodatkowo we wszystkie piątki zniesiono wszystkie ograniczenia prędkości, co w sumie pozostawiło liczbę wypadków na tym samym poziomie - 2000.
We wszystkie poniedziałki natomiast nie padało, co spowodowało wzrost do 2000. Czy wprowadzenie braku ograniczeń prędkości spowodowało wzrost liczby wypadków?

_________________
Russia Today

Skoda jest jak diskopolo - tak samo prostacka i równie popularna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Pt, 7 sty 2011, 18:57 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
dadrl napisał(a):
Ani ja ani ty nie wiemy jakie inne przyczyny były akurat w piątek, w czwartek, w grudniu, styczniu, czy pomiędzy godzinami 10-12.
Dlatego bierze się jak największą próbę danych, a taką są dane z całego roku.
Dlatego twoje wmawianie, ze wzrost liczby wypadkow w latach 2007-2008 jest spowodowany przepisem jest rowniez bledny. Pokazalem ci co najprawdopodobniej jest tego powodem na co mam potwierdzenie w statystykach wielu miesiecy zimowych (bo tylko tutaj byly te wzrosty). Nie dajesz sobie jednak tego przetlumaczyc.
Powtarzam po raz kolejny. Udowodnij, ze to nie mogla byc wina cieplej zimy.

dadrl napisał(a):
Więc jeżeli w styczniu było więcej wypadków, to z powodu chłodnego lata powinno być latem mniej wypadków. A jeżeli było nieznacznie więcej, to chyba coś tu nie gra, nie?
Poprawiony wykres:
Obrazek
Jak na dloni masz pokazane anomalie w zimie 2007 2008 jak i 2009, w ktorych wzrost wypadkow jest bardzo znaczny. W okresie pozazimowym statystyki sa zbiezne (+/-5%) co jest obserwowalne na przestrzeni wieloletniej. 2010 rok powraca do tendencji z roku 2006 i poprzedniego.

Nie masz zadnych podstaw by wskazac, ze przepis swiecenia cos zmienil. Odchylki nie zwiazane z pogoda sa na tyle male i powtarzalne z lat ubieglych, ze wplyw tego przepisu mozna uznac za marginalny.

dadrl napisał(a):
Tak. Brak ograniczen spowodowal wzrost wypadkow.

Napisales w zalozeniach, ze ograniczenia zwiekszyly liczbe wypadkow wiec ci odpoweidzialem bez zadnej analizy statystycznej. Wiec czego sie czepiasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Pt, 7 sty 2011, 20:16 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 29 cze 2010, 18:07
Posty: 1100
Lokalizacja: Wrocław
Kurcze, cmsydney!
Doceniam Twoją wnikliwość i wolę walki ale bez przesady! ¦ledzę Waszą dyskusję i to, co się już dzieje, to jest zwykłe bicie piany.
Mój profesor, który wykładał statystykę na studiach mawiał, że na posługiwanie się statystyką należałoby wydawać pozwolenia, których uzyskanie powinno być trudniejsze niż uzyskanie pozwolenia na broń. Dlaczego? Bo obierając dowolną grupę badanych i dowolny zakres danych, można statystycznie udowodnić wszystko. WSZYSTKO!

Jak wychodzę z psem na spacer, to statystycznie mamy po 3 nogi!

Jeśli moja żona zdradziła mnie dwa razy, a Twoja, cmsydney, nie zdradziła Cię ani razu, to statystycznie nasze żony zdradziły nas po razie!

No bądźmy poważni. Czy nie lepiej czasem zamiast statystyką, posłużyć się zdrowym rozsądkiem? Zamiast licytować się, kto, gdzie, kiedy i w jakich warunkach spowodował wypadek, zastanowić się, zwyczajnie pomyśleć, jaki wpływ na poprawę bezpieczeństwa mają zapalone światła w aucie, które stoi w korku w centrum miasta w lecie w 30 stopniowym upale?

No proszę Cię...

_________________
?Jeśli nie dostrzegamy naszego zniewolenia, znaczy to tyle że mamy dusze niewolników.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Pt, 7 sty 2011, 21:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 11 maja 2009, 17:42
Posty: 5759
Lokalizacja: Polska
cmsydney napisał(a):
Dlatego twoje wmawianie, ze wzrost liczby wypadkow w latach 2007-2008 jest spowodowany przepisem jest rowniez bledny. Pokazalem ci co najprawdopodobniej jest tego powodem na co mam potwierdzenie w statystykach wielu miesiecy zimowych (bo tylko tutaj byly te wzrosty). Nie dajesz sobie jednak tego przetlumaczyc.
Powtarzam po raz kolejny. Udowodnij, ze to nie mogla byc wina cieplej zimy.

Bo nakaz jazdy na światłach był jedynym nowym czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo, tak ciężko ci było do tego dojść samemu?

_________________
Russia Today

Skoda jest jak diskopolo - tak samo prostacka i równie popularna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: So, 8 sty 2011, 03:10 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 16 mar 2010, 05:01
Posty: 350
Lokalizacja: Szczecin
cmsydney napisał(a):
Odnosnie reflektorow. Nie rozumiem w jaki sposob zuzycie reflektora
ma bardziej oslepiac. Czy zuzycie powoduje skrzywienie odblysnika?
Wiesz dlaczego wiele aut oslepia? Bo wielu jezdzi na drogowych. Wielu nie potrafi
dobrze wymienic zarowki. Zauwazyles, ze wiele aut ma mocniejsze lewe niz prawe?

To już przekracza wszelkie pojęcie..
Nagle wszyscy kierowcy od 2007 roku, odwrotnie wkładają żarówki. :shock:
Pisałem już o robieniu ze wszystkich idiotów, robisz to po raz kolejny.
Mało widzę kierowców z jednym mocniej świecącym, nowe samochody
mają żarówki H7, H1, H15, tu nie ma takiego problemu z włożeniem jak przy H4.
Na drogowych jeździ bardzo mało, może 2%.

Reszty nie chce mi się komentować, wszystkie Twoje wywody w tym temacie, nie trzymają się całości.
Zaprzestań, bo zaczynam podejrzewać, że jesteś posłem..

Weź do siebie, to co napisał Wojto, miał statystykę na studiach, zna się na tym,
robisz tutaj rewolucje w tak skomplikowanej dziedzinie. Apelujemy o rozsądek!!

_________________
W świecie, w którym głupota stała się normą, warto być nienormalnym..

Tylko zdrowe ryby płyną pod prąd


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL