DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest So, 18 lis 2017, 01:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 01:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 11 maja 2009, 17:42
Posty: 5744
Lokalizacja: Polska
Aha, czyli można uznać, że nakaz włączania świateł w dzień nie ma ŻADNEGO wpływu na wypadki w nocy?

_________________
Russia Today

Skoda jest jak diskopolo - tak samo prostacka i równie popularna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 01:42 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Jesli ma to marginalny. Tak samo jak przepis na wszystkie zdarzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 01:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 11 maja 2009, 17:42
Posty: 5744
Lokalizacja: Polska
Ale jednak ma? Jaki, konkretnie? W nocy.

_________________
Russia Today

Skoda jest jak diskopolo - tak samo prostacka i równie popularna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 01:54 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Do glowy przychodza mi tylko dwa:
- nocne cyklopy; o wypadkach z cyklopem nie slychac, slyszalem tylko o jednym przypadku; statystyki mowia, ze braki w oswietleniu to ok. 50% wypadkow spowodowanych zlym stanem technicznym, tych jest raptem 3 promile; oswietlenie wiec to 1,5promila; do pominiecia
- zmeczenie wzroku


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 02:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 11 maja 2009, 17:42
Posty: 5744
Lokalizacja: Polska
cmsydney napisał(a):
- nocne cyklopy; o wypadkach z cyklopem nie slychac, slyszalem tylko o jednym przypadku; statystyki mowia, ze braki w oswietleniu to ok. 50% wypadkow spowodowanych zlym stanem technicznym, tych jest raptem 3 promile; oswietlenie wiec to 1,5promila; do pominiecia

A ile jest spowodowane, to naprawdę nie wiesz, ani ja. Bo jak zderzą się w nocy dwa samochody, zwłaszcza których kierowcy nie przeżyją, to wpisuje się przyczynę "nadmierna prędkość".

_________________
Russia Today

Skoda jest jak diskopolo - tak samo prostacka i równie popularna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 02:08 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Ale chyba nie uwazasz by tych zdarzen bylo duzo wiecej? Samochodow zupelnie nieoswietlonych w ruchu nigdy na drodze nie widzialem. Cyklopy (glownie te ze spalonym lewym i dodatkowo pozycja) jakos mnie nie kusza do wyprzedzania na trzeciego, zdecydowanej wiekszosci kierowcow pewnie tez.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 06:17 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 16 mar 2010, 05:01
Posty: 350
Lokalizacja: Szczecin
Było już kilku, którym wydawało się, że rozumieją statystykę, wygadywali podobne bzdury,
o braniu pod uwagę tylko wybranych miesięcy, nie mogli pojąć iż na wypadki drogowe,
składa się tak wiele czynników i zmiennych, że nie można brać wybiórczo danych.
Mówienie, że jedno, nie ma wpływu na pozostałe czynniki, jest kolejnym błędem.
Zrezygnowali, bo nie mieli już "swoich" argumentów..
Są Biblioteki, tam można zrozumieć wszystko.

Może tak, w 2010 przybyło samochodów z dziennym, które jak mówią badania:

    ¦wiatła DRL nie są dobrze widzialne z naprzeciwka, zwłaszcza w
    odniesieniu do pieszych, a dzieci są tu szczególnie zagrożone.
    Badania wykazały, że oślepiające światła nadjeżdżających pojazdów
    mają wpływ na ruchy gałek ocznych. - szczególnie oślepiają światła Led.
    ¦wiatła samochodowe do jazdy dziennej (DRL): odrzucić (na świecie),
    przede wszystkim do ochrony dzieci (z lub bez rowerów), zwłaszcza na drodze.

W 2011, będzie jeszcze więcej samochodów wyposażonych w DRL, dochodzi kolejny czynnik.
Nocą używanie świateł mijania i dziennych lub halogenów jednocześnie ma wpływ na rodzaj i
liczbę wypadków. Oślepianie, przez zbyt dużą ilość światła zakłócającego pole widzenia.
Brak prawidłowej oceny prędkości i odległości od pojazdu, tu głównie przegrywa niechroniony.
Nikt nie prowadzi takich zapisków, że dany pojazd miał zapalone 4 reflektory, drugi uczestnik to cyklop.
Teraz zrób sobie statystyki z dni kiedy sąsiad z dziennymi żarówkowymi jeździ do pracy,
potem z weekendów, kiedy inny jeździ na działkę z dziennymi Led i mijania.
Osobno z deszczowych piątków kiedy młodziany jeżdżą po dyskotekach na mijania i halogenach.
Co wyszło?

_________________
W świecie, w którym głupota stała się normą, warto być nienormalnym..

Tylko zdrowe ryby płyną pod prąd


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 16:23 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Czy ja wygaduje bzdury? Pokazalem po bylo wynikiem odstepu od tendencji.
Nierzecie rok 2006 jako rok standardowy.
2006 grudzien - wieksza liczba wypadkow - cieplejszy grudzien niz zwykle
2007 styczen - duzy wzrost wypadkow - wyjatkowo cieply miesiac
2007 luty, marzec - wieksza liczba wypadkow - cieplejszy grudzien niz zwykle
2007 pozostale miesiace - nieznaczna zmiana - pogoda standardowa
2008 styczen - duzy wzrost wypadkow - wyjatkowo cieply miesiac
2008 pozostale miesiace - nieznaczna zmiana - pogoda standardowa
2009 styczen troche cieplejszy niz zwykle - wiecej wypadkow
2009 pozoztale miesiace bez zmian
2010 styczen juz standardowy bo zima mrozna
2010 lato - wiecej wypadkow - cieplejsze i ladniejsza pogoda co widac od maja, powodz tez swoje wznosi

Udowodnij, ze te zmiany nie wynikaja ze zmiennej pogody.

Nie macie zadnych dowodow, ze swiatla zwiekszyly liczbe wypadkow. Wplyw tego przepisu jesli jest to jest marginalny i niezauwazalny w polskich statystykach.
Swiatla przeszkadzaja, zwiekszaja ryzyko wypadku, wplywaja niekorzystnie na wzrok. Ale. Z doswiadczenia one tylko pomniejszaja komfort. Jesli cos mnie oslepia to automatycznie zwiekszam odleglosc, dostosowuje predkosc wiec ryzyko wypadku i tak jest male.
To samo sie tyczy wyprzedzania. Odleglosc kiedy swiatla pomagaja badz nie jest na tyle duza, ze spokojnie uda sie wyjsc z niebezpiecznej sytuacji. Pozostaje tylko wieksza adrenalina.

Swiatla do jazdy dziennej maja inny efekt niz mijania. Po pierwsze mniejsza powierzchnia swiecenia co umozliwia dostrzezenie bryly z wiekszej odleglosci. Mniejsza moc bo swieci po oczach ale to nie oznacza, ze oslepiaja bardziej niz mijania. Wrecz przeciwnie. One powoduja zdecydowanie mniejszy dyskomfort.

Jesli chodzi o szkodliwosc na wzrok. Podaj link do badan. Sadze, ze chodzi tutaj o widmo swiatla led, ktore nie jest zblizone do slonecznego czy zarowek zarnikowych. Czy to wplywa na wzrok? Moze i tak jesli jest to oswietlenie ciagle tzn oswietlenie pomieszczen czy do czytania. Jesli chodzi o oswietlenie pojazdow nie ma to znaczenia. I tak czlowiek odwraca wzrok od tych swiatel, dodatkowo jasnosc jest stosunkowo mala i nie jest to swiecenie ciagle na duzej powierzchni.

Jestem przecinwy palenia mijania bo to bezsens. Szczegolnie w miescie i na jezdniach dwujezdniowych bo i tak swiatla w ogole nie pomagaja.
W przypadku swiatel dziennych jest jeden minus. Czlowiek przyzwyczaja sie do swiatel wiec pojazd w ruchu utozsamia ze swiatlami. Nie widzi swiatel = nie ma pojazdu. Tak wiec rowerzysta ma problem. Ale.... Czy pieszy jest mniej bezpieczny? Kierowcy sa swiadomi, ze jest ich sporo. Wiec jednak bedzie na nich zwracal uwage. Tak samo z rowerzystami. W Polsce jest probelm, ze jest za malo rowerzystow. Gdyby ich bylo duzo to brak oswietlenia roweru w dzien mialoby znaczenie bardzo male.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 16:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 21:56
Posty: 3307
Lokalizacja: Tarnów
Co do tych cieplych styczniow 2007 2008 no zgodze sie ze bylo w nich faktycznie kilka takich dni i nawet i nocy, ze pogoda to raczej przypominala kwiecien.No ale nie byly one w calości od 1 do 31 takie zeby bylo jak wiosna.W 2007 pamietam jakos po 20 stym przyszla normalna zima.A w 2008 tez przypomina mi sie ze byly 2 moze 3 nawet noce kiedy bylo plus 12 ale tez nie byl on tak samo jakis cudownie cieply.
Jak piszesz no fakt co do swiecenia np na autostradach czy innych tam drogach dwujezdniowych to juz bezsens jest do kwadratu, bo z reguly we wiekszosci masz bande miedzy pasami rozdzielajaca i to jest ona wlasnie tak na wysokosci reflektorow aut osobowych takze to nawet tak szybko nie dostrzezesz czy jadace auta z przeciwka maja wlaczone swiatla czy tez nie.Mi tam osobiscie dobrze sie jezdzi po ww drogach bez swiatel zawsze staram sie trzymac lewego pasa tak zeby banda wlasnie przyslonila troche mi moj widok zgaszonych reflektorow.Widze i czuje roznice bo atakujacych mnie np na CB jest zdecydowanie mniej niz na takich drogach jednojezdniowych........

_________________
Włączone światła w dzień mają tyle samo wspólnego z bezpieczeństwem co ma wspólnego koń z koniakiem, rum z rumakiem albo król z królikiem.

Włączone światła w dzień to są tak mi potrzebne jak potrzebny jest słoniowi saksofon


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Analiza statystyczna wypadków
PostNapisane: Cz, 6 sty 2011, 17:05 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Nie wiem czy czytales od poczatku. Podalem link do prognozy pogody. Tam mozesz sobie porownac srednie temperatury dla kazdego miesiaca w jednym oknie. I teraz fakty, temperatura wraz z liczba wypadkow:
Pomijam te male lokalne nizsze temperatury.

Styczen 2006 - -8 do -4C - 2528
Styczen 2007 - 1 do 5C - 4 127
Styczen 2008 - -1 do 3C - 2 922
Styczen 2009 - -4 do 0C - 2 381
Styczen 2010 - -10 do -5C - 2 016

Widzosz zaleznosc? Im wyzsza temperatura tym wiecej wypadkow. Oczywiscie trzeba wziac pod uwage ogolna tendencje do zmniejszania liczby wypadkow.

Temperatura dodatnia sprzyja normalnej jezdzie. Dopiero temperatura zera dziala na mozg czlowieka i wtedy jezdzi bardziej bezpiecznie.

I wlasnie w ogolnych statystykach takie odchylki od ogolnej tendencji glownie zaleza od pogody. Jesli pominiesz te miesiace niestandardowe to statystyki wracaja do trendu co pokazalem na wykresie z pominieciem najbardziej "wrazliwych" miesiecy zimowych.

Co do drog dwujezdniowych. Trza wpierw zaznaczyc, ze na takich drogach nie potrzebujesz informacji o jadacym pojezdzie z naprzeciwka bo na czolowke nie wyjedziesz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL