DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest Cz, 14 lis 2019, 01:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Pn, 29 mar 2010, 11:06 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 10:28
Posty: 212
Lokalizacja: Kraków Nowa Huta
Widzę, że odpowiedź na moje pytania Cię przerosła. Szkoda...

_________________
Roddy
czyli Łukasz F.

Kto świateł w dzień nie świeci, ten jest wywrotowcem!
¦wiadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Pn, 29 mar 2010, 11:09 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 07:18
Posty: 901
Lokalizacja: Rybnik
A Ty przedstaw badania, które jednoznacznie pokazują, że obowiązek jazdy na światłach poprawia bezpieczeństwo?

Ale dobrze, my zaczniemy:
http://dadrl.pl/docs/badania.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Pn, 29 mar 2010, 11:47 
Offline
Zaangażowany

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 12:15
Posty: 363
Lokalizacja: Żarki / Warszawa / Żyrardów
Wysłałem do tych kłamców z euractiv.pl maila odnośnie tego bezczelnego artykułu.

Ciekaw jestem czy raczą odpisać..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Pn, 29 mar 2010, 20:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 21:56
Posty: 3402
Lokalizacja: Tarnów
Gość napisał(a):
hehe, widzicie jak sami trzymacie się statystyk? I co one dają? Każdy może je we własnym zakresie tak przedstawiać by jemu było wygodnie.
Piszecie czemu wypadki w dzień, no bo jesteście przeciwnikami jazdy w dzień na światłach...a nie w po ciemku (więc te wypadki nie bierze się pod uwagę)

Pytacie o okresy z jakich zrobiłem podsumowanie:
Przepis został wprowadzony 17 kwietnia 2007 roku więc niby z jakich okresów rocznych miałem zrobić wyniki jak nie z 2006 i 2008 roku?

Co ma jazda w nocy na światłach do jazdy w dzień na światłach (z którym walczycie) ?

"W ostatnim dziesięcioleciu, najwięcej wypadków drogowych, ofiar śmiertelnych i osób rannych odnotowano w 2000 roku. Od 2001 roku następował spadek, utrzymujący się do 2006 roku. W 2007 roku nastąpił wzrost liczby wypadków i ich ofiar, natomiast w 2008 i 2009 roku zanotowano spadki." - to tekst z ostatniego raportu policji.
Zawsze poważna zmiana w zachowaniu powoduje zawirowania w wynikach ale jak widać dalsza jazda ze światłami w dzień przynosi tendencje spadkową i to większy spadek niż w latach 2000-2006 więc jazda w dzień ze światłami przynosi wymierne korzyści długofalowe na zmniejszenie wypadków w dzień.

A na deser muszę Was zmartwić, niedługo będziecie musieli walczyć z całą UE a nie tylko z Polską...
http://www.euractiv.pl/gospodarka/artyk ... ach-001628
co za pech... :mrgreen:

daje sobie glowe uciac i jestem tego w 99,9% pewien ze cos takiego nie przejdzie ze takie pisanie jakoby od przyszlego roku cala UE miala jezdzic non stop z wlaczonymi swiatlami to tylko kolejna propaganda i proba robienia wody z mozgow naiwnym naszym obywatelom.No fakt nie zaprzecze temu ze teraz i tak juz wiekszosc aktualnie produkowanych aut ma na wyposazeniu swiatla do jazdy dziennej no ale uzywanie ich to zalezy li tylko od woli wlasciciela chce swiecic niech swieci a nie chce to nie bo przeciez i tak nic do tego go nie bedzie zmuszalo.To co bylem ostatnio na zachodzie to widzialem mnostwo nowych samochodow ktore mialy na wyposazeniu dzienne a i tak niczym nie swiecily bo te funkcje mialy anulowana.I tak bedzie dalej jestem tego pewnien bo nie sadze zeby w takiej Francji czy Belgi czy Hiszpani itp cos takiego przeszlo tamte spoleczenstwo nie zaakceptowalo by tego

_________________
Włączone światła w dzień mają tyle samo wspólnego z bezpieczeństwem co ma wspólnego koń z koniakiem, rum z rumakiem albo król z królikiem.

Włączone światła w dzień to są tak mi potrzebne jak potrzebny jest słoniowi saksofon


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Pn, 29 mar 2010, 20:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 21:56
Posty: 3402
Lokalizacja: Tarnów
Krzysiek napisał(a):
Kolego, nie jesteś widocznie w temacie. Od 2011 roku wszystkie nowo sprzedawane auta w UE będą obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej. O żadnym innym nakazie nie ma mowy. Zanim wszystkie starsze samochody znikną upłynie zapewne bardzo dużo czasu. Poza tym obowiązkowy montaż takich świateł wcale nie oznacza konieczności ich używania, gdyż zgodnie z prawem można je, jak każde inne światła w samochodzie, po prostu wyłączyć! Kierowcy takich samochodów wybierając się np. na zacofany wschód Europy nie będę musieli włączać w dzień świateł mijania, tylko włączą swoje dzienne.
Większość kierowców samochodów ze światłami dziennymi nie używa ich na zachodzie. Dlaczego, jak myślisz? Może liczą koszt przepalenia się i wymiany żarówki P21W, która u nas kosztuje niecałą złotówkę? Może liczą dodatkowe krople paliwa zużyte przez nowoczesne światła dzienne w technice LED? A może po prostu używanie w dzień jakichkolwiek świateł jest dla nich głupie i niezrozumiałe?

Tak Krzysiu dokladnie tak,bylem ostatnio i widzialem wlasnie np nowe Skody Octawie te z dziennymi- we Francji i Belgii kompletnie bez zadnych swiatel.Te BMW z ringami tez kompletnie nic nie swiecily.Fiaty Pandy te nowe tak samo, nawet i pare Audi te z ledami tez nic.A o nowych Renault to juz nie wspomne juz jak bylem we Francji w Tamte wakacje 95% ich tez kompletnie nic

_________________
Włączone światła w dzień mają tyle samo wspólnego z bezpieczeństwem co ma wspólnego koń z koniakiem, rum z rumakiem albo król z królikiem.

Włączone światła w dzień to są tak mi potrzebne jak potrzebny jest słoniowi saksofon


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Wt, 30 mar 2010, 03:30 
Offline
Zaangażowany

Dołączył(a): Cz, 14 maja 2009, 22:31
Posty: 95
Gość napisał(a):
hehe, widzicie jak sami trzymacie się statystyk? I co one dają? Każdy może je we własnym zakresie tak przedstawiać by jemu było wygodnie.
Piszecie czemu wypadki w dzień, no bo jesteście przeciwnikami jazdy w dzień na światłach...a nie w po ciemku (więc te wypadki nie bierze się pod uwagę)


Dają pojęcie o bezpieczeństwie na drogach każdego roku.... Nie da się tego przedstawić zbyt stronniczo - albo bezpieczeństwo jest większe albo nie jest .... Właśnie nie wiem dlaczego porównywane są tylko wypadki w dzień i jest to mocno nielogiczne .... to czego my jesteśmy przeciwnikami nie ma tu żadnego związku - dlaczego tylko wypadki w dzień skoro teraz nakazuje się świecić światłami nie tylko w porze nocnej i podczas zmniejszonej przejrzystości powietrza..... czy częstsze używanie świateł przypadkiem nie ma wpływu na ich znacznie przyspieszone zużycie eksploatacyjne i wielokrotnie wyższe ryzyko awarii oświetlenia ? WIĘC SKˇD PRZYPUSZCZENIE A RACZEJ BŁĘDNE ZAŁOŻENIE, ŻE CZĘSTSZE UŻYWANIE I ZUŻYWANIE ¦WIATEŁ W DZIEŃ NIE BĘDZIE MIAŁO WPŁYWU NA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY W NOCY, WIECZOREM i W DESZCZU I WE MGLE ????

BĘDZIE MIAŁO I TO CHOLERNIE WIELKI WPŁYW ....... wtedy niesprawne światło = wielokrotnie wyższe ryzyko wypadku...

A jeśli (z)używanie świateł w dzień pomoże zmniejszyć liczbę wypadków w dzień o 1% a spowoduje wzrost wypadków nocą o 11% to warto ? W dzień uratuje teoretycznie 10 osób a nocą zabije dodatkowo 110 ? Warto ?



Jeśli ktoś ma krótko prawo jazdy to nie wie jak było przed feralnym 2007 - jaką rzadkością było spotkanie nocą samochodu w którym żarówka była spalona... Nie tylko u nas - również w innych krajach o w miarę stabilnym i wysokim współczynniku motoryzacji (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania - bo tam udało mi się mieszkać po kilka tygodni przy okazji dłuższych zleceń).... To co teraz dzieje się u nas to jakiś horror...


Oto zaledwie 40 km trasy Kielce - Lublin

"motocyklista"

Obrazek

"oświetlacz koron drzew"

Obrazek


"oświetlacz koron drzew po drugiej stronie"

Obrazek

"kolejny oślepiacz"

Obrazek

"i jeszcze jeden"

Obrazek

" ten trzeci to motocykl w środku zimy ?? nieeeee " czy ten gość widzi pieszych idących poboczem ?? też nieeee

* halogeny przeciwmgielne w taką pogodę to 150zł mandatu i 2pkt karne

Obrazek

"jednego światła brakło ? I to nie tylko mijania - pozycyjnego tez. To nic. Można zapalić halogeny przeciwmgielne za 150zł i 2 pkt karne"

Obrazek


"kolejny zimowy motocyklista a za nim kandydat na kolejnego zimowego motocyklistę"

Obrazek

"ten chociaz ma pozycyjne"

Obrazek

"czwarty z rzędu pięknie oślepia"

Obrazek

"światełko się spaliło , znowu ???"

Obrazek

"i znowu"

Obrazek

"i znowu"

Obrazek

"i znowu"

Obrazek

"i jeszcze"

Obrazek

"spaliło się , żarówkę się wymieniło , a ustawić reflektora nie ustawiło"

Obrazek


I tak codziennie - co kilometr, dwa takie auto ... jedno światło mijania, jedno pozycyjne jedno mijania, - statystycznie na to przypada 3 mocnych oślepiaczy i jeden idiota na przeciwmgielnych przednich gdy nie wolno ich używać (dobra widoczność - przejrzyste powietrze - również nocą). Dalej przypadki jedno światło z tyłu, wcale żadnych sprawnych świateł z tyłu (oprócz świateł STOP)... idiota na przeciwmgielnym tylnym - na szczęście to przypadek jeden na kilka tysięcy...


Drogi Gościu. Dane aby obalić Twoje śmieszne wnioski z danych Policji są banalnie proste do przedstawienia - spodziewaj się na dniach.... Ja się dziś już trochę zasiedziałem a mam też pracę poza pisaniem tutaj na forum więc idę spać....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Wt, 30 mar 2010, 05:31 
Gość napisał(a):
hehe, widzicie jak sami trzymacie się statystyk? I co one dają? Każdy może je we własnym zakresie tak przedstawiać by jemu było wygodnie.

To uważasz, że statystyki nic nie dają i że każdy może je przedstawiac jak chce??To po co są robione często kosztem dużych nakładów?? Niewątpliwie durniowi nic nie mówią ale mądry potrafi uzyskać z nich istotne informacje, a informacje zwiazane z wypadkami po wprowadzeniu obowiązku świecenia jednoznacznie wskazują, że ilość wypadków bardzo wzrosła, bo w ciągu dodatkowych 7 mies. świecenia o 10%. To, że ITS przygotowujący "obróbkę" statystyk jest zainteresowany w ich zafałszowaniu, to mówimy od dawna, bo był jednym z członków "Koalicji" propagujących ten durny zapis. Dlatego nagle podzielił wypadki na te w dzień i w nocy, stwierdzając ,że tylko w nocy wzrosło chociaz w dzień też sie nie zmniejszyło, a miało się zmniejszyć i to o 20%
PO wprowadziło ten nakaz więc rząd i policja "rżną głupa"

Piszecie czemu wypadki w dzień, no bo jesteście przeciwnikami jazdy w dzień na światłach...a nie w po ciemku (więc te wypadki nie bierze się pod uwagę
Co ma jazda w nocy na światłach do jazdy w dzień na światłach (z którym walczycie) ?

Odpowiedz na proste pytanie: skąd nagle w 2007 roku taki wzrost wypadków w nocy ??? Co takiego ten wzrost spowodowało??? Nie uważasz, że Instytut Transportu Samochodowego z Policją powinien ten ewenement wytłumaczyć???
Gdyby liczyc ten faktyczny wzrost wypadków tylko w nocy to pewnie wynosi on 50% więc skąd tak wielki wzrost wypadków w nocy ? Czy to nie przeraża ???


"W ostatnim dziesięcioleciu, najwięcej wypadków drogowych, ofiar śmiertelnych i osób rannych odnotowano w 2000 roku. Od 2001 roku następował spadek, utrzymujący się do 2006 roku. W 2007 roku nastąpił wzrost liczby wypadków i ich ofiar, natomiast w 2008 i 2009 roku zanotowano spadki." - to tekst z ostatniego raportu policji.
Zawsze poważna zmiana w zachowaniu powoduje zawirowania w wynikach ale jak widać dalsza jazda ze światłami w dzień przynosi tendencje spadkową i to większy spadek niż w latach 2000-2006 więc jazda w dzień ze światłami przynosi wymierne korzyści długofalowe na zmniejszenie wypadków w dzień.

Jak więc sie stało, że to zawirowanie dotyczy wzrostu w nocy gdy zawsze się świeciło???
Jak to sie stało, że dla wypadków w dzień to zawirowanie trwało aż 2 lata, bo i w 2007 i w 2008 było wyższe niż w 2006 ???

A na deser muszę Was zmartwić, niedługo będziecie musieli walczyć z całą UE a nie tylko z Polską...

Pech to raczej "podświetlonych" dotyczy, bo za nakazem montowania świateł dziennych nie idzie nakaz ich używania w dzień, natomiast pozwolą na oszczędzanie świateł mijania o zmroku i o świcie (dotąd wymagano świateł mijania), a to spowoduje, że przestaniecie nas widzieć. No cóż ale pech!

co za pech... :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Wt, 30 mar 2010, 14:18 
hehe, tak myślałem, że taki odzew będzie

Jak jesteście choć trochę myślący to może zacznijcie walczyć z tym, żeby policja takich kolesi zatrzymywała i wlepiała mandaty za takie oświetlenie w swoich autach.
Wystarczyłaby akcja policyjna - kontrola świateł, posypałyby się mandaty za zły stan oświetlenia i po jakimś czasie większość by jeździła z wyregulowanymi światłami, nie przepalonymi żarówkami.

A swoją drogą to już się pogubiłem - jesteście za zniesieniem nakazu jazdy na światłach w dzień całkowicie czy aby jeździć na światłach dziennych a nie na mijania?

ŻARÓWKI w pojeździe mechanicznym to część eksploatacyjna a nie wieczna !!!

Prosta sprawa, uratuje się życia w dzień i uratuje się życia w nocy.

Wy macie swoje racje, reszta Polski ma swoje, macie pecha jak widać i żyjecie w Polsce. Nie podoba się, walczcie sobie dalej, albo Austria zaprasza w swe nieoświetlone w dzień drogi


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Wt, 30 mar 2010, 14:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 11 maja 2009, 17:42
Posty: 5758
Lokalizacja: Polska
Gość napisał(a):
hehe, tak myślałem, że taki odzew będzie

Jak jesteście choć trochę myślący to może zacznijcie walczyć z tym, żeby policja takich kolesi zatrzymywała i wlepiała mandaty za takie oświetlenie w swoich autach.
Wystarczyłaby akcja policyjna - kontrola świateł, posypałyby się mandaty za zły stan oświetlenia i po jakimś czasie większość by jeździła z wyregulowanymi światłami, nie przepalonymi żarówkami.


O tak, na pewno wystarczyłaby. Do kolejnego przepalenia się żarówki, które tutaj nastąpi kilka razy szybciej niż w normalnym kraju.

Cytuj:
A swoją drogą to już się pogubiłem - jesteście za zniesieniem nakazu jazdy na światłach w dzień całkowicie czy aby jeździć na światłach dziennych a nie na mijania?

ŻARÓWKI w pojeździe mechanicznym to część eksploatacyjna a nie wieczna !!!

Prosta sprawa, uratuje się życia w dzień i uratuje się życia w nocy.


Żarówki w pojeździe mechanicznym (światła mijania) i reflektory są zaprojektowane do jazdy w nocy jakbyś nie wiedział i ich żywotność obliczona na używanie w nocy, podobnie jak wycieraczka jest obliczona na używanie w deszczu, a nie bez przerwy.

Cytuj:
Wy macie swoje racje, reszta Polski ma swoje, macie pecha jak widać i żyjecie w Polsce.


Reszta Polski? To znaczy kto? Ty i tobie podobni mentalni niewolnicy?

Cytuj:
Nie podoba się, walczcie sobie dalej, albo Austria zaprasza w swe nieoświetlone w dzień drogi


W dzień każda droga jest oświetlona. ¦wiatłem słonecznym (chyba, że w tunelu).

_________________
Russia Today

Skoda jest jak diskopolo - tak samo prostacka i równie popularna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykliści o światłach
PostNapisane: Wt, 30 mar 2010, 14:44 
Offline
Zaangażowany

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 12:15
Posty: 363
Lokalizacja: Żarki / Warszawa / Żyrardów
Stary, weź się trochę wysil i przeczytaj wątki na ten temat na forum, było ich bardzo dużo.

W przeciwieństwie do innych for to jest dość specyficzne i nie ma zbyt wiele odrębnych tematów. Na pewno pytanie takie jak Twoje padło a wielu z nas dało na nie odpowiedź.

A Ty jak nie chcesz brać przykładu z państw zachodnich to wyjedź na Białoruś. Na pewno Cię zrozumieją, przywitają jak brata i będziesz se mógł na halogenach pojeździć 24h (lepsza widoczność gwarantowana !)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL