DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest Pn, 18 lis 2019, 11:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 15:33 
Offline
V kolumna
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 17 lut 2011, 22:19
Posty: 1083
Lokalizacja: GOP
Z egr jest problem jak jest niewystarczająco rozgrzany silnik, egr sprawdza się na autostradzie a nie w mieście. Egr ma problemy z olejami full-saps.

_________________
"Żaden warszawski polityk, który chciałby zmienić Kaszubów, ¦lązaków czy Białorusinów w Polaków, nie miał prawa czuć się dotknięty tym, że carska administracja próbuje zmienić Polaków w Rosjan" Jan Niecisław Baudouin de Courtenay


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 21:49 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 16 lip 2014, 12:15
Posty: 137
Wrrrr. Mylicie pojęcia. Egr jest to układ recyrkulacji spalin. Część spalin wraca do dolotu zamiast tylko czystego powietrza. W benzynie jeszcze jest w miare bo spaliny sa troche czystsze. A to co Nora pisze to jest odma. Czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika. Opary oleju połączone z układem dolotowym żeby czasami nic nie skaplo pod samochód :@

A co do diesli to oczywiście ze sa droższe w zakupie od benzynowych ale tylko jako nowe. Przechodzone są dużo tańsze od benzyn. A jeszcze jezeli to wersja końbi to juz w ogóle. Nikt nie przepłaca za nowego diesla żeby mało jeździć. Zobaczcie przebiegi w polskich ogloszeniach :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 10:36 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 6 kwi 2010, 01:50
Posty: 1927
Lokalizacja: Wrocław
weuek napisał(a):
TermiFNFAL napisał(a):

Euro 5 czy tam 6 - niby takie przyjazne. A zamknijmy się na hali z takim dizlem - po chwili nie da się wytrzymać bo nie dość że wali to jeszcze w oczy szczypie. Faktycznie, bardzo przyjazne dla środowiska...

Mój jest cztery (brak filtra cząstek) i stawiam wszystko, że dymi, wali i szczypie znacznie bardziej. Tylko nie wiem po co miałbym się z takim uruchomionym w hali zamykać.



Uwierz mi, te które opisujesz tak nie walą. Owszem pewnie czuć paliwo ale takie "zwykłe" spaliny są w miarę znośne. Zobaczysz gdzieś jakąś nowszą audi A8 to sobie stań za nią i poczujesz różnicę.

Po co się zamykać? Jestem elektromechanikiem samochodowym i czasem trzeba. Przy tych starszych samochodach jakoś się chwilę da wytrzymać niezależnie czy diesel czy benzyna ale przy tych nowoczesnych i "ekologicznych" już nie.

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 16:51 
Offline
Nowy

Dołączył(a): Śr, 5 sty 2011, 17:13
Posty: 1563
Lokalizacja: Afryka Wshodnia
Różnicę to poczułem w dzień zakupu, gdy stanąłem za nim przed garażem. W porównaniu do benzynowego śmierdzi o wiele bardziej nieprzyjemnie. Ale według deklaracji producenta emisję ma mniejszą o ~10g/100 km. Nie wiem jakim cudem. :shock:

_________________
I love SKODA
Pozdrawiam przegrywa tej strony (zwącego się administratorem) i dziękuję, że znów się połasił na powpisywanie mi swoich licznych fobii do profilu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 19:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 11 maja 2009, 17:42
Posty: 5758
Lokalizacja: Polska
Łał, wełnek sobie kupił Audi A8. A może po prostu czeskie Audi A8, czyli faktycznie n-1 albo n-2, albo n-5, w zależności od stopnia kompleksów?

_________________
Russia Today

Skoda jest jak diskopolo - tak samo prostacka i równie popularna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 20:19 
Offline
V kolumna
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 17 lut 2011, 22:19
Posty: 1083
Lokalizacja: GOP
szyjan669 napisał(a):
Wrrrr. Mylicie pojęcia. Egr jest to układ recyrkulacji spalin. Część spalin wraca do dolotu zamiast tylko czystego powietrza. W benzynie jeszcze jest w miare bo spaliny sa troche czystsze. A to co Nora pisze to jest odma. Czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika. Opary oleju połączone z układem dolotowym żeby czasami nic nie skaplo pod samochód :@

A co do diesli to oczywiście ze sa droższe w zakupie od benzynowych ale tylko jako nowe. Przechodzone są dużo tańsze od benzyn. A jeszcze jezeli to wersja końbi to juz w ogóle. Nikt nie przepłaca za nowego diesla żeby mało jeździć. Zobaczcie przebiegi w polskich ogloszeniach :D

Nie mylę.
EGR to jedno a filtr cząstek do drugie.

EGRy zapychają/zalepiają się mazią bo są nie rozgrzane wystarczająco. TermiFNFAL powie ci jak wygląda EGR zapchany w Renault.
Dwa, EGRy nie lubią olejów full-saps gdzie jest dużo większa zawartość popiołu siarczanowego niż w olejach low-saps. Wraz ze spalaniem ON spala się też olej silnikowy, i to nie jest żadna nowość.
Trzy, jak się ma EGR i filtr cząstek stałych dobrze rozgrzać w mieście stojąc w korku ? Dodatkowo jeszcze uśmiercając filtr cząstek stałych systemem start/stop.

Co się tyczy odmy.
W silniku D4F Renault, też zapychają się przewody odmy mazią z oleju silnikowego, kolektor dolotowy, zanieczyszcza się przepustnica, jest to przypadłość tego silnika, inni producenci też mają podobne problemy w źle przemyślanych konstrukcjach.

_________________
"Żaden warszawski polityk, który chciałby zmienić Kaszubów, ¦lązaków czy Białorusinów w Polaków, nie miał prawa czuć się dotknięty tym, że carska administracja próbuje zmienić Polaków w Rosjan" Jan Niecisław Baudouin de Courtenay


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 00:19 
Offline
Nowy

Dołączył(a): Śr, 5 sty 2011, 17:13
Posty: 1563
Lokalizacja: Afryka Wshodnia
dadrl napisał(a):
w zależności od stopnia kompleksów?

W tej zależności to tu nikt "szefa" nie przebije, bo chłoptaś na kompleksy bije wszelakie rekordy o "n" długości.

A konkretnie, w temacie szeroko pojętej motoryzacji, to może byłby w stanie wycieraczkę szyby własnoręcznie wymienić. A i to pewnie niebaudzo...

Za to ze swojego partyjnie błogosławionego fotelika kozaczy na komputerku niczym klasyczna gimbaza.

Wieczne insynuacje i desperackie leczenie zaprzałych kompleksów, a konkret na poziomie sracza. Dosłownie "żal.ru" (w podpisie żałośnie obcojęzyczny cytat z dupy takoż)

_________________
I love SKODA
Pozdrawiam przegrywa tej strony (zwącego się administratorem) i dziękuję, że znów się połasił na powpisywanie mi swoich licznych fobii do profilu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: Śr, 19 paź 2016, 00:09 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 6 kwi 2010, 01:50
Posty: 1927
Lokalizacja: Wrocław
inforobert, ja mam benzynę nie dizla ;) Ale zgadzam się, że mogę opisać bo w każdym aucie działa to tak samo (egr) a nie tylko w renówce. Wygląda jak zaolejona ziemia ale jest twardsza jednak jak się jakimś ostrym śrubokrętem potraktuje to bardzo łatwo się odrywa. Ale najlepiej na to działa płyn do mycia silników ;) Tyle że zanurzyć trzeba i poczekać z godzinę.

Większość dizli z egr w które zaglądamy ma może 1/3 drożności kanałów dolotowych powietrza. Silniki diesla może nie potrzebują określonej dawki powietrza bo mają jego stały dostęp w przeciwieństwie do silników benzynowych ale jak mają go za mało to też nie jest za dobrze.

Cytuj:
Trzy, jak się ma EGR i filtr cząstek stałych dobrze rozgrzać w mieście stojąc w korku ? Dodatkowo jeszcze uśmiercając filtr cząstek stałych systemem start/stop.


Wszystko to jest ekoterroryzmem. Jak jedno niszczy drugie i jest jednocześnie użyte to jak to ma działać normalnie? Żeby wymienić dpf to trzeba grubą kasę wyłożyć bo wypalanie już nic nie daje. Diesel nie jest do miasta to raz (nie w obecnej, nowoczesnej formie) a dwa, ekodebile robią wszystko, żeby zabić diesla i już biorą się za benzynę. Bo elektryczne auta chcą. Jakby produkcja i utylizacja baterii z tych "ekologicznych" pojazdów nie była szkodliwa - jest szkodliwa i to zapewne bardziej, zwłaszcza, że pewnie będą je robić tak, że koniec gwarancji i ma się zepsuć - czyli jak obecnie produkowane akumulatory 12V do naszych spalinowych autek.

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: Śr, 19 paź 2016, 06:02 
Offline
Nowy

Dołączył(a): Śr, 5 sty 2011, 17:13
Posty: 1563
Lokalizacja: Afryka Wshodnia
TermiFNFAL napisał(a):
[...] pewnie będą je robić tak, że koniec gwarancji i ma się zepsuć - czyli jak obecnie produkowane akumulatory 12V do naszych spalinowych autek.

W poprzednim miałem akumulator 5 lat i sprzedałem auto ze sprawnym. Obecny za moment będzie miał 6 i nie zauważyłem żeby niedomagał.

_________________
I love SKODA
Pozdrawiam przegrywa tej strony (zwącego się administratorem) i dziękuję, że znów się połasił na powpisywanie mi swoich licznych fobii do profilu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Niewolnik za kierownicą, czyli o nowoczesności
PostNapisane: Cz, 20 paź 2016, 00:28 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 6 kwi 2010, 01:50
Posty: 1927
Lokalizacja: Wrocław
Masz farta. Ja co 3 - 4 lata muszę zmieniać bo przestają trzymać napięcie. Dlatego teraz kupuję najtańsze, z najdłuższą gwarancją. Tak samo działają, podobnie wytrzymują a płacę mniej.

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL