Association of Drivers Against Daytime Running Lights
http://dadrl.pl/forum/

Mandat za jazdę 'bez świateł'
http://dadrl.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=27
Strona 20 z 20

Autor:  Syngalez [ Pn, 2 wrz 2013, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Mandat za jazdę 'bez świateł'

Bo jakby tyłu nie widzieli, to mógłbyś im ładować lipę, że masz pmg (deszczyk!). Zresztą to była prawda, bo pmg były (przyciemnione, ale mimo wszystko pmg).

Autor:  norA [ Wt, 3 wrz 2013, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Mandat za jazdę 'bez świateł'

Nie miałem ochoty się z nimi żreć, ale zawsze mógłbym jakiś brud wyciągnąć, lecz naprawdę szkoda mi było czasu, tym bardziej, że potraktowali mnie raczej ulgowo - nawet nie nagrywali, tylko zarobili stówkę z czystego przypadku. Generalnie to ja w przypadku takiego spotkania zachowuję zimną krew (opanowanie szczególnie u młodszej osoby wybija ich z tropu, znajomość przepisów jeszcze bardziej) nawet dużo gadam i przy tym zazwyczaj żartuję, co najczęściej rozładowuje emocje/stres w policjantach i nierzadko wybija ich z tropu, wiec bardziej przychylnie podchodzą i ulgowo traktują. Zwróćcie uwagę, że nawet nie musiałem dmuchać w ten ich żółty wibrator, co ostatnio stało się niemal standardem przy każdej kontroli... :D

Autor:  TermiFNFAL [ Wt, 3 wrz 2013, 23:44 ]
Tytuł:  Re: Mandat za jazdę 'bez świateł'

no nie wiem czy potraktowali Cię tak ulgowo skoro stówę i tak musiałeś zapłacić ;p

Autor:  weuek [ Śr, 4 wrz 2013, 05:52 ]
Tytuł:  Re: Mandat za jazdę 'bez świateł'

Może ulga polegała na braku punktów, a stówka do łapy?

Autor:  TermiFNFAL [ Śr, 4 wrz 2013, 10:35 ]
Tytuł:  Re: Mandat za jazdę 'bez świateł'

weuek napisał(a):
Może ulga polegała na braku punktów, a stówka do łapy?


punkty też dostał, jest o tym na poprzedniej stronie

Autor:  6182 [ Pt, 29 lis 2019, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Mandat za jazdę 'bez świateł'

Cytuj:
Jedziesz swoim Golfem i nagle na przydrożnym ekranie widzisz komunikat: "Kierowco czarnego Volkswagena, masz niesprawne prawe światło". Nikt tu nie żartuje, i nie jest to wycięta scena z filmu "Blade Runner 2049". Sztuczna inteligencja już działa na polskich drogach i potrafi namierzać niesprawne samochody. Ale nie tylko…

Kiepskie oświetlenie samochodów to największa plaga polskich dróg – przynajmniej tak wynika z badań Instytutu Transportu Samochodowego. Zdaniem ekspertów ITS szczególnie w okresie jesiennym, kiedy to noce są dłuższe, zła jakość i nieprawidłowe ustawienie świateł jest przyczyną aż 12-krotnego wzrostu ryzyka wypadku z pieszym poza terenem zabudowanym po zapadnięciu zmroku. Zależność bezpieczeństwa od szybszego zapadania ciemności potwierdzają dane policji.


– Statystyka wypadków, które mają miejsce w nocy nie pozostawia złudzeń. W 2018 r., podobnie jak w poprzednich latach, na nieoświetlonych drogach odnotowaliśmy najwyższy wskaźnik osób zabitych w wypadkach. W co czwartym takim wypadku ginie człowiek. Dla porównania w ciągu dnia, w co czternastym – powiedział dziennik.pl podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. – Warto dodać, że blisko połowa tych zdarzeń miała miejsce na przejściach dla pieszych – ta informacja jest skierowana nie tylko do kierowców ale też i do pieszych, którzy muszą upewnić się, że zostali dostrzeżeni prze kierowcę – podkreślił.
Jak wbić kierowcom do głowy nawyk dbania o oświetlenie auta? Na nowatorski pomysł wspólnie z Wydziałem Ruchu Drogowego Komedy Głównej Policji wpadli przedstawiciele firmy Screen Network. Przy okazji akcji w "Twoje Światła, Nasze Bezpieczeństwo" pokusili się o niezwykły eksperyment.
– Poza kampanią prowadzoną na 20 tys. ekranów w najróżniejszych miejscach w kraju postanowiliśmy przeprowadzić akcję specjalną z wykorzystaniem technologii Image Recogniton – powiedział dziennik.pl Damian Rezner, dyrektor ds. innowacji Screen Network. – Wybraliśmy do niej ekran o powierzchni 165 m2 położony na fasadzie centrum handlowego Plac Unii City Shopping w Warszawie. Z uwagi na swoje położenie jest widoczny z prawie 500 m – dodał.
Czytaj więcej
Za ten manewr stracisz prawo jazdy. "Kierowcy często robią to bezwiednie i zapominają"

W efekcie osoby jadące ulicą Puławską mogły na tym gigantycznym ekranie zobaczyć komunikat o treści np. "Kierowco białego Mercedesa masz niesprawne lewe światło" lub "Kierowco czerwonej Mazdy masz wyłączone światła". Informacje te dotyczyły samochodów namierzonych na drodze w czasie rzeczywistym. Jak to możliwie? Ekran wyposażono w sensory, które za pośrednictwem aplikacji opartej o sztuczną inteligencję, mogą w aktywny sposób rozpoznawać auta przed ekranem i je klasyfikować.



Algorytm wytrenowano do rozpoznawania kolorów nadjeżdżających obiektów, znaczka na masce samochodu oraz jasności w strefie świateł. W ten sposób odbywała się klasyfikacja pojazdów. Skuteczność identyfikacji marki sięga ponad 90 proc., a barw karoserii przeszło 95 proc.
– Aplikację dostarczyła firma Veturai specjalizującą się w rozwiązania opartych o deep learing i computer vision. Rozwiązanie jest w pełni zanonimizowane w celu skutecznej ochrony praw osób, których dane dotyczą – wyjaśnił nam Rezner. – Cechy charakterystyczne pojazdów są chronione poprzez zamazywanie newralgicznych elementów przez sensory, a obraz rejestrowany jest wyłącznie w czasie rzeczywistym. Nagrania nie są utrwalane, zaś software w czasie rzeczywistym dokonuje wyboru, jaką wersję kreacji zastosować – zaznaczył.
Wiadomo, że ekran wykrywa cechy pojazdów już z 200 m, jednak komunikaty dotyczące defektów oświetlenia były pokazywane tylko kierowcom oczekującym na zmianę sygnalizacji na skrzyżowaniu. Na potrzeby kampanii "Twoje Światła, Nasze Bezpieczeństwo" przygotowano 120 wersji różnych kombinacji powiadomień. W momencie gdy w pierwszej linii przed ekranem wykrywany był pojazd z uszkodzonym/niedziałającym oświetleniem pojawiał się komunikat ostrzegawczy. A co w przypadku większej liczby aut z defektami?
– Nie zdarzyła się sytuacja, aby na światłach stanęły dwa samochody z uszkodzonym oświetleniem. Nie mniej jeżeli by się tak stało, komunikat otworzony byłby dla pierwszego wykrytego – wyjaśnił Rezner.


Nasz rozmówca przyznał, że algorytm bez problemu można też przystosować (nauczyć) do wykrywania rozmowy przez telefon w czasie jazdy lub braku zapiętych pasów.
– Jednak do kabin z założenia nie zaglądamy. Naszym celem jest przede wszystkim edukacja. Nie chcemy aby wykorzystywane przez nas rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji wchodziły w prywatną strefę kierowców. Od pilnowania przestrzegania prawa są odpowiednie służby – zaznaczył.
Technicznie możliwa jest też identyfikacja numeru rejestracyjnego i np. informowanie właściciela auta SMS-em o defekcie oświetlenia. Rezner podkreślił jednak, że byłoby to wykroczenia poza strefę informacyjną.
– Wymienione narzędzia są na ten moment zarezerwowane dla odpowiednich służb – wskazał. – Niemniej w niedalekiej przyszłości ekrany mogą być tak właśnie wykorzystane. Miasta stają się miastami "smart", a umiejscowione w ich granicach ekrany, dzięki stałemu połączeniu do internetu i możliwości połączenia z dowolną bazą danych, mogą być świetnym narzędziem komunikacyjnym, które w aktywny sposób pomaga, informuje i edukuje mieszkańców miasta – zauważył i wskazał, że dziś ekran w centrum Warszawy informował kierowców dzięki czemu mogli oni zareagować i naprawić uszkodzone oświetlenie.


Sztuczna inteligencja "widzi", że masz niesprawne lewe światło / Materiały prasowe

– Wielu z kierowców nie zdaje sobie sprawy, że oświetlenie w jego samochodzie uległo awarii – powiedział Rezner. – Oczywiście możemy wyobrazić sobie, że w przyszłości ekrany będą wspomagać policję. Dzięki ogólnopolskiemu zasięgowi są one na wielu skrzyżowaniach gdzie codziennie z racji liczebności nie może być patrolu. Nie mniej nie prędko raczej zastąpią funkcjonariuszy w penalizacji – skwitował.
Zanim jednak sztuczna inteligencja zacznie wspomagać policję, już teraz warto pamiętać, że w przypadku zatrzymania przez patrol drogówki kierowcy, którego pojazd będzie miał oświetlenie w fatalnym stanie technicznym i nie będzie można go dopuścić do dalszego ruchu, wówczas zostaną wyciągnięte odpowiednie konsekwencje. W skrajnych sytuacjach może to być mandat do 500 zł łącznie z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

Załącznik:
Schowek-1.jpg
Schowek-1.jpg [ 75.45 KiB | Przeglądane 48 razy ]


Załącznik:
Schowek-2.jpg
Schowek-2.jpg [ 87.19 KiB | Przeglądane 48 razy ]


Załącznik:
Schowek-3.jpg
Schowek-3.jpg [ 109.74 KiB | Przeglądane 48 razy ]


Załącznik:
Schowek-4.jpg
Schowek-4.jpg [ 116.67 KiB | Przeglądane 48 razy ]




Także tego..... :o I na nas wynaleziono fotoradar, właściwie fotopułapkę :? . Kwestia czasu, aż technologia zostanie zaprzęgnięta do wystawienia mandatów.
O przyczynach stanu świateł polskich aut jak zwykle ani słowa.

Źródło:
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... twork.html

Autor:  van [ Pn, 2 gru 2019, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Mandat za jazdę 'bez świateł'

O ja jebie. Koniec świata się zbliża. Niedługo nas zaczipują jak w apokalipsie. A może już jesteśmy tak jakby zaczipowani nosząc te wszystkie elektroniczne wynalazki ze smartfonami włącznie ?

Strona 20 z 20 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/