DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest Cz, 19 wrz 2019, 04:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: Śr, 12 gru 2012, 18:37 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 23 maja 2012, 16:06
Posty: 396
Krzysiek napisał(a):
Co im zależy tak na walce z dziennymi? Jak tu potem się dziwić, że ludzie dla świętego spokoju wolą zawsze i wszędzie mieć włączone mijania... Na pewno wyłapywali tylko LEDy, a jak jakieś auto miało dzienne żarówkowe to brali to za światła mijania lub przeciwmgłowe.

Auto bez jedynych słusznych?! O nie, to w POlsce nie przejdzie, zapraszamy na pobocze i potem toczysz z nimi jałowe dyskusje. :/ Szkoda, że nie są tacy aktywni w wyłapywaniu tych, co jeżdżą na pozycyjnych i przeciwmgielnych albo mijania i przeciwmgielnych, zwłaszcza przez miasto w środku dnia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: Cz, 13 gru 2012, 21:18 
Offline
Zaangażowany

Dołączył(a): So, 30 kwi 2011, 19:24
Posty: 940
Lokalizacja: okolice Poznania
nie oni poprostu musza sie wyrobić bo rostowski ma duze wymagania na 2013 takze Panowie trzeba bedzie uwazac na nich , i miec oczy szeroko otwarte beda łoić za najdrobniejsze wykroczenia nie bedze z nimi dyskusji trzeba jezdzic takimi sciezkami gdzie jest ich jak najmniej :) ja mam takie ale nie wszedzie oczywiscie je czlowiek zna :lol:

_________________
:-) tak bardzo chciałbym zostac kumplem twym ahooooj
ooo wełek tak bardzo chciałbym zostac kumplem twym
ahoj :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: N, 23 gru 2012, 01:02 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 29 sty 2011, 18:20
Posty: 1185
Lokalizacja: Rzeszów
Niestety wygląda na to że dokładnie tak będzie w 2013 roku.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: Śr, 16 sty 2013, 20:33 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 8 lis 2011, 00:48
Posty: 50
Lokalizacja: Chorzów
Panowie!

A ja sobie dzisiaj analizuję kodeks drogowy i znalazłem taki oto zapis:

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:

włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania;

Czyli na logikę - jeśli nie jest spełniony art 30.1 to nie muszę jeździć na światłach mijania?
Czyżbym lukę znalazł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: Śr, 16 sty 2013, 21:04 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 07:18
Posty: 901
Lokalizacja: Rybnik
Nie doszedłeś widocznie do Art. 51.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: Cz, 17 sty 2013, 15:33 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 lis 2012, 18:39
Posty: 983
Lokalizacja: Mars
Lignomat1 napisał(a):
[...]
Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:
[........]


Jak już się tak interesujesz, to jeszcze masz coś takiego:

Cytuj:
ARTICLE 32
Rules of the use of lamps
1. Between nightfall and dawn and in any other circumstances when visibility is
inadequate on account, for example, of fog, snowfall or heavy rain, the following
lamps shall be lit on a moving vehicle:
(a) On power-driven vehicles and mopeds the driving lamp(s) or passing
lamp(s) and the rear position lamp(s), according to the equipment prescribed by
the present Convention for the vehicle of each category;
(b) On trailers, front position lamps, if such lamps are required
according to Annex 5, paragraph 30, of this Convention, and not less than two rear
position lamps.


Zauważ, że jest tam "heavy rain", w polskiej wersji jest to przetłumaczone "ulewa" a nie jakiś tam deszczyk byle jaki.

Tu masz o fog lampach:
Cytuj:
4. Fog lamps may be lit only in thick fog, falling snow, heavy rain or similar
conditions and, as regards front fog maps, as a substitute for passing lamps.
Domestic legislation may authorize the simultaneous use of front fog lamps and
passing lamps and the use of front fog lamps on narrow, winding roads.


Thick fog - gęsta mgła, heavy rain - mocny deszcz, nie byle jaka mgła, zamglenie, albo deszczyk jak to u nas robią co niektórzy "kierowcy".

Zoltan napisał(a):
poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania;


Jeszcze takie ciekawe coś jest :), pozytywne, zdziwiłem się jak to przeczytałem pierwszy raz, że tak można robić:

Cytuj:
ARTICLE 28
Audible and luminous warnings
1. Audible warning devices may be used only:
(a) To give due warning with a view to avoiding an accident;
(b) Outside built-up areas when it is desirable to warn a driver that he
is about to be overtaken.
The sounds emitted by audible warning devices shall not be prolonged more
than necessary.
2. Motor-vehicle drivers may give the luminous warnings specified in
Article 32, paragraph 3, of this Convention, instead of audible warnings, between
nightfall and dawn. They may also do so in daylight hours for the purpose
indicated in paragraph 1(b) of this Article, if to do so is more appropriate in
the prevailing circumstances.

_________________
Global warming is going to strike two days before the day after tomorrow!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: Cz, 18 lip 2013, 15:17 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 lis 2012, 18:39
Posty: 983
Lokalizacja: Mars
KJR napisał(a):
Miałem dziś ciekawy przypadek. Nie zupełnie do tematu, bo miałem światła, ale jak to pan policjant stwierdził: "No zatrzymanie, to za brak [jedynych słusznych] świateł"
-Ale ja miałem światła - dzienne
dokumenty , wizyta w radiowozie, a wszystko przy pędzących pojazdach na A4 tuż przed Krakowem.
-Jest niedostateczna widoczność...
-Ja widzę bardzo dobrze 2 km przed sobą. (zamglenie)
-Z tyłu się panu nie świeci... (chyba chciał przekazać, że jakby się świeciło, to by się nie czepiał.
-Bo nie musi, znam przepisy, jest dostateczna widoczność. Widzę dobrze wszystko.
-Ale to nie chodzi o to żeby pan widział tylko, żeby pana widzieli.
-No jak ja ich widzę to oni mnie też.
W tym czasie przejeżdża kolejne 10 aut na dziennych. [...]


Witam, od stycznia, od tego zdarzenia, informuję, że żadnego wezwania do sądu nie dostałem. Chyba jednak zrezygnowali, bo już dawno, dawno by coś przyszło.

_________________
Global warming is going to strike two days before the day after tomorrow!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: Pt, 9 gru 2016, 22:30 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 29 sty 2011, 18:16
Posty: 1524


Chcieli zarobić na kierowcy w samochodzie z zagranicznymi blachami, ale rura im zmiękła, kiedy zauważyli kamerkę. :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: So, 10 gru 2016, 20:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3130
Zatrzymanie niezgodne z polskim prawem - brak pełnego wylegitymowania się przez policjanta, brak znajomości przepisów oraz powodu zatrzymania/kontroli...mogą się dosłownie w pompkę cmoknąć - podziękowałbym i pojechał dalej... Btw. niemiecka polizja jakoś nie ma problemu z DRL!


Załączniki:
just-for-show-ford-mustang-polizeiwagen-von-tune-it-safe-3048.jpg
just-for-show-ford-mustang-polizeiwagen-von-tune-it-safe-3048.jpg [ 270.58 KiB | Przeglądane 1195 razy ]

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!

Daj Polakom rządzić, a sami się wykończą... O.v.B.

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Spotkanie z policją - porady praktyczne
PostNapisane: So, 10 gru 2016, 21:18 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 29 sty 2011, 18:16
Posty: 1524
Co oni mają z tymi wielkimi niebieskimi na dachu? Aerodynamika pociągu towarowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL