Association of Drivers Against Daytime Running Lights
http://dadrl.pl/forum/

Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.
http://dadrl.pl/forum/viewtopic.php?f=17&t=676
Strona 5 z 5

Autor:  6182 [ Cz, 20 kwi 2017, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

Cytuj:
A znasz inny absurd nowego Transportera? Podczas cofania na jedynych słusznych zaświecają się PMG (to też legalne?) - widziałem na...(sic) radiowozie milicji...


Znam. Według 48 żaden absurd - wtedy działają one jako światła zakrętowe, które to obydwa naraz mogą zapalać się wraz ze światłem cofania przy odpalonych mijania.

Autor:  norA [ Cz, 20 kwi 2017, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

Ale jakie zakrętowe? Podczas cofania na wprost zapaliły się obydwa PMG na raz... To może idąc tym absurdem zrobić tez doświetlanie z tyłu tj. podczas skręcania będą dołączać się wsteczne...? :lol:

Autor:  Quentil [ Pt, 21 kwi 2017, 16:04 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

Co za dziwna moda na światła "zakrętowe", w większości aut są na PMG i daje to tyle co nic. Zamiast zastosować skrętne soczewki w głównych lampach, które to rozwiązanie nawet działa to wymyślają protezy. Choć osobiście nigdy nie odczuwałem potrzeby doświetlania zakrętów.

Teraz jeszcze tył doszedł :shock: Choć podejrzewam, iż może mieć to związek z tym, że obecne światła cofania to jakieś małe, ledwo widoczne i nic nieoświetlające paseczki :roll: Wtedy zaświecenie PMG może mieć sens, choć to wciąż proteza :mrgreen:

Autor:  KJR [ Pt, 21 kwi 2017, 17:56 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

norA napisał(a):
Tak - widziałem zarówno w Caddy jak i Transporterach (Crafterach raczej nie). To te nowe VW legalne? Przepisy homologacyjne wymagają by z pozycyjnymi podświetlał się również kokpit (nie musisz jechać - tak można stać na odpalonym silniku np. taxi lub radiowozy)! A znasz inny absurd nowego Transportera? Podczas cofania na jedynych słusznych zaświecają się PMG (to też legalne?) - widziałem na...(sic) radiowozie milicji...

Witam, dawno mnie nie było :)
Tak czytam, to co piszecie. Wszystko się zgadza i jest jak najbardziej legalne.
Z pozycyjnymi nie musi się podświetlać kokpit jeżeli działają zgodnie z R48 6.2.7.6.2., gdzie muszą się palić co najmniej tylne pozycje (z tego co piszesz zapala się również podświetlenie tablicy rejestracyjne, co zabronione nie jest)
Cytuj:
5.11. The electrical connections shall be such that the front and rear position lamps, the end-outline marker lamps, if they exist, the side-marker lamps, if they
exist, and the rear registration plate lamp can only be switched ON and OFF simultaneously
5.11.1. This condition does not apply:
5.11.1.3. When light signalling system operates according to 6.2.7.6.2.

6.2.7.6.2. Daytime running lamps operate in conjunction with the lamps listed in
paragraph 5.11. where, as a minimum requirement, at least the rear position
lamps shall be activated; or[...]


Po prostu zrobili dwa tryby DRL, oba legalne. A jazdy na pozycyjnych nie przewidzieli, bo taka jazda nie jest od dawna dozwolona zgodnie z Konwencją Wiedeńską. Stania z włączonym silnikiem nie przewidzieli, też nie jest legalne...

Wkurzało by mnie to, bo jak stoję z włączonym silnikiem, to przełączam na pozycje, żeby nie razić, a tu zostaje tylko mijania, albo wyłączenie silnika. No cóż. Mogli skorzystać z przepisu, który pozwala na wyłączenie dziennych po zaciągnięciu ręcznego i problem byłby z głowy. Sprawdzałeś to?


Lampy zakrętowe mogą się zapalać razem z wstecznym.
Cytuj:
R48 Cornering lamp
6.20.7.2. When the reversing lamp is switched ON, both cornering lamps may be
switched on simultaneously, independently from the steering wheel or direction-indicator position. In this case, the cornering lamps shall be switched OFF when the reversing lamp is switched OFF.

To takie ułatwienie na jakie idą producenci aut, żeby PMG miały podwójną homologację na "zakrętowe".
Jeszcze nie widziałem europejskiego auta, które ma zakrętowe tak jak w niektórych starszych amerykańcach - zamontowane po bokach w pobliżu przodu pojazdu.

Autor:  6182 [ So, 22 kwi 2017, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

Cytuj:
Wkurzało by mnie to, bo jak stoję z włączonym silnikiem, to przełączam na pozycje, żeby nie razić, a tu zostaje tylko mijania, albo wyłączenie silnika. No cóż. Mogli skorzystać z przepisu, który pozwala na wyłączenie dziennych po zaciągnięciu ręcznego i problem byłby z głowy. Sprawdzałeś to?


Tak. Gaśnie...silnik. Najuboższa wersja, ale start-stopa dali. Co ciekawe aktywował się dopiero po przejechaniu 100 km (w sensie przebiegu całkowitego auta).

Cytuj:
To takie ułatwienie na jakie idą producenci aut, żeby PMG miały podwójną homologację na "zakrętowe".


Ale czy norA mówił o PMG przednich czy tylnych?

Autor:  norA [ So, 22 kwi 2017, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

Pisałem o przednich (załączanych przy cofania jak zapalone są mijania)... Europa to przepisowo straszny skansen bagienny! Większość z tych rzeczy amerykańce już dawno miały, ale po imporcie tutaj wszystko było nielegalne (3. stop, DRL, doświetlanie zakrętów, selektywne kierunkowskazy, krótkie mrugnięcie przy zmianie pasa, a teraz zauważyłem nawet jednolite, łączone pozycyjne na całej długości tyłu) ...pytanie kiedy wpadną na pomarańczowe pozycje?) i trzeba było zmieniać, by teraz nagle zalegalizowali, bo odkryli Amerykę na nowo... :roll:

Autor:  KJR [ Pn, 24 kwi 2017, 00:36 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

norA napisał(a):
a teraz zauważyłem nawet jednolite, łączone pozycyjne na całej długości tyłu


One nie są połączone, tam jest taka mała przerwa między nimi ;) , bo muszą być dwie.

Wielkość tej przerwy w pojazdach kategorii M1 i N1 jest nieokreślona. Reszta ma mieć 60cm przerwy między lampami (40cm jeżeli szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130cm.

Autor:  Jacek [ Pn, 2 paź 2017, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

Miałem wczoraj możliwość przyjrzenia się Audi Allroad quatro z dziennymi.Dzienne wgrane z komputera; to znaczy długie na około 30 procent mocy.Auto z 2007 roku.Tylne pozycje niestety też się w nim paliły.Wiadoma gałka miała takie pozycje:0, auto, pozycyjne i jedyne słuszne.Jak wsiadłem to była w pozycji auto.To się pytam znajomego a co będzie jak gałkę się da na 0?A on mi mówi że wtedy będą się paliły pozycyjne.

A i jeszcze jedno.Po wczorajszym usiadnięciu w tym aucie przeszła mi zupełnie ochota na skórzane siedzenia.Było nie więcej jak 20 stopni.Piękny słoneczny dzień.Samochód stał chwilę na słońcu.Jak usiadłem na ten fotel to aż od razu odskoczyłem bo myślałem że dostanę poparzenia pleców.No nie wyobrażam już sobie co się może dziać w lecie na upałach.

Autor:  norA [ N, 8 paź 2017, 10:59 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

Audi w EU nie ma zredukowanych drogowych jako DRL, bo są póki co teoretycznie niedopuszczalne (może co najwyżej w wersji z rynku kanadyjskiego, co mają ksenony, choc to rzadkość, bo VW bardziej idiotyczne rozwiązania stosował jak np. MB) - miejsce żarówki od drogowych zastąpiła żarówka niehalogenowa (bańka), później, wkomponowali LED-y (tak miały wpierw A8, bo w A4 na lampki choinkowe przeszli) i na pozycji "O" nie ma pozycyjnych, tylko co najwyżej same DRL (po stacyjce, nie alternatorze), a czy dołączone są tylne pozycje, czy nie to zależy od ustawienia w kompie.

Autor:  Jacek [ N, 8 paź 2017, 19:38 ]
Tytuł:  Re: Wyłączenie DRL w nowych Volkswagenach.

No nie wiem, aż tak nie znam tych szczegółów, piszę to co widziałem na własne oczy, znajomy mi mówił że te dzienne wgrał z komputera.

Strona 5 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/