DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest N, 21 paź 2018, 05:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Insignia i jej światła do jazdy dziennej
PostNapisane: Cz, 8 gru 2016, 08:42 
Offline
Nowy

Dołączył(a): N, 9 lut 2014, 15:18
Posty: 17
Ta opcja to automatyczna regulacja świateł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Insignia i jej światła do jazdy dziennej
PostNapisane: Cz, 8 gru 2016, 21:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3107
No sam widzisz Greg - te światła tylne takie niby bajeranckie, a tak słabo widoczne w przejrzysty dzień, że logicznie pytanie samo się rodzi, po co one się palą automatycznie z DRL?

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: DRL a światła pozycyjne
PostNapisane: So, 10 gru 2016, 23:56 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 lis 2012, 18:39
Posty: 983
Lokalizacja: Mars
norA napisał(a):
KJR - nowe regulacje dopuszczają, ale NIE wymagają automatycznego palenia się DRL wraz z pozycjami - jest to ukłon w stronę Skandynawii, czy innych durnych krajów jak PL. W niektórych autach DRL palą się jaszcze na pozycji przełącznika świateł na pozycyjnych, dopiero mijania je kasują. W Ameryce jest tak od dawna i mają tak niektóre Mopary, BMW, Toyoty, Hyundaie. Znowu EU sto lat za...


:) No właśnie zupełnie odwrotnie - Wymagają palenia się co najmniej tylnych pozycji z DRL, chyba, że zostanie spełniony jeden z warunków dodatkowych.

A tak dokładnie i po kolei to (przywołane punkty z R48r12, przetłumaczone na nasz przeze mnie):

6.19.7.4. Lampy wymienione w 5.11. (pozycje, obrysy, tablica rej. - razem) mogą być włączone gdy DRL są włączone, chyba, że działają zgodnie z 6.2.7.6.2., gdzie co najmniej tylne pozycje się świecą.

6.2.7.6. Gdy DRL są zainstalowane i pracują zgodnie z 6.19., to albo
6.2.7.6.1. ¦wiatła mijania będą się włączać automatycznie w zależności od oświetlenia otoczenia, lub
6.2.7.6.2. DRL pracują razem z światłami z 5.11., gdzie jako minimum co najmniej tylne pozycyjne będą aktywowane, lub
6.2.7.6.3. Zostaną zapewnione odpowiednie środki, aby poinformować kierowcę, że lampy przednie, pozycyjne i (jeżeli istnieją) wszystkie obrysowe (boczne i zaznaczające gabaryty) nie świecą. ¦rodkami takimi są:
6.2.7.6.3.1. Zapewniono dwa znacznie różniące się poziomy podświetlenia deski rozdzielczej, wskazujące kierowcy, ze należy włączyć światła mijania, lub
6.2.7.6.3.2. Nie podświetlone kontrolki oraz podświetlone przełączniki (pokrętła, guziki) wymagane przez R112 będą podświetlone, gdy lampy przednie (czyli mijania lub drogowe) się świecą, lub
6.2.7.6.3.3. Kontrolka świetlna i/lub dźwiękowa będzie aktywowana podczas warunków zmniejszonego oświetlenia otoczenia (zdefiniowane w aneksie 13) aby poinformować kierowcę, że powinien włączyć światła mijania. Gdy kontrolka się włączy, jedynym sposobem jej wyłączenia będzie włączenie świateł mijania lub gdy urządzenie umożliwiające włączenie i/lub wyłączenie silnika jest ustawione w pozycji przy której nie jest możliwa praca silnika.

norA napisał(a):
No sam widzisz Greg - te światła tylne takie niby bajeranckie, a tak słabo widoczne w przejrzysty dzień, że logicznie pytanie samo się rodzi, po co one się palą automatycznie z DRL?

Co prawda to nie do mnie, ale napiszę, że przy zastosowaniu tylnych świateł o zmiennej jasności pozycyjne w dzień mogą świecić prawie tak mocno jak STOP, a STOP odpowiednio jeszcze mocniej.

pozycje tylne stałe: 4-17cd
pozycje tylne zmienne: 4-42cd
STOP stały: 60-260cd
STOP zmienny: 60-730cd

_________________
Global warming is going to strike two days before the day after tomorrow!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Insignia i jej światła do jazdy dziennej
PostNapisane: N, 11 gru 2016, 10:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3107
Coś nie porypałeś KJR?! Oto wiążący tekst do homologacji EKG ONZ w naszym języku i obwiązujący na wszystkie kraje UE (przełożony przez tłumacza przysięgłego, bo tak wymagają przpisy UE, więc nie musiałęm się produkować)...
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 10X0630(03)&from=PL
Wedle Twojego rozumowania żaden z najnowszych MB, Porsche czy VW nie powinien otrzymać homologacji, a jakoś są oferowane w salonach i jeżdżą bez tylnego oświetlenia!

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Insignia i jej światła do jazdy dziennej
PostNapisane: N, 11 gru 2016, 16:00 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 lis 2012, 18:39
Posty: 983
Lokalizacja: Mars
Nie, nie porypałem. Wysłałeś mi linka do tłumaczenia R87 a nie R48. R87 mówi o tym czym są światła dzienne, a R48 jak montować światła i jak mają być podłączone.
R48 też jest w tłumaczeniu na polski - wiem o tym, po prostu chciałem żeby było po "naszemu" czyli bez bełkotu urzędniczego.

Te zmiany weszły w 2010r., każdy nowy model po tych przepisach musi je spełniać. Przykłady, które przytoczyłeś, tj. "z najnowszych MB, Porsche czy VW" raczej mają automatyczne włącznik świateł mijania (ten co włącza jak jest ciemno), więc jak najbardziej spełniają zapis R48-6.2.7.6.1. lub 6.2.7.6.3. Nie mam takich aut i nie wiem, z którego podpunktu skorzystali.

W każdym razie każde stare auto łapie się na
Cytuj:
6.2.7.6.3.1. Zapewniono dwa znacznie różniące się poziomy podświetlenia deski rozdzielczej, wskazujące kierowcy, ze należy włączyć światła mijania,

więc nie trzeba powoływać się na to, że światła zamontowano przed 2010r.

Jak wolisz oficjalno-europejskie tłumaczenie to proszę:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:323:0046:0152:PL:PDF

_________________
Global warming is going to strike two days before the day after tomorrow!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Insignia i jej światła do jazdy dziennej
PostNapisane: N, 11 gru 2016, 20:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3107
Czyli co - większość nowych aut wyprodukowanych po 2010 nie świeci z tylnymi pozycjami automatycznie z DRL na pozycji przełącznika teoretycznie wyłączonych jakichkolwiek świateł (chyba, ze mają dodatkową "skandynawską" opcję; bo o to i tylko o to mowa!), więc zakładasz, że są niehomologowane, że ich producentom opłaca się tak ryzykować? Coś mi tutaj kręcisz... Btw. przeczytałem punkt odnośnie DRL i nic nie ma o obowiązkowych pozycjach z tyłu do DRL...coś przeoczyłem?

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Insignia i jej światła do jazdy dziennej
PostNapisane: Pn, 12 gru 2016, 02:57 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 lis 2012, 18:39
Posty: 983
Lokalizacja: Mars
Tak, przeoczyłeś wszystko to, co napisałem :). Podałem punkty o DRL w nowej R48, oraz linka do euro-oficjalnego tłumaczenia dla pewności. Twierdzisz, że przeczytałeś, więc nie wiem jak nie znalazłeś wymienionych przeze mnie punktów w R48... Jedyne gdzie się pomyliłem to z datą 2010 - to było tak dawno, że uleciało. Powinno być 30 Styczeń 2011

To co ty pamiętasz, to R48 do Revision 7 (do 04 series), która też wprowadzała pewne zmiany o DRL, ale akurat dla rozważanego przypadku nie ważne (m.in. o tym, że mogą się nie włączać, gdy jest na ręcznym albo automat na P, etc.)
https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/2013/R048r7e.pdf
Cytuj:
6.19.7.4. The lamps referred to in paragraph 5.11. are not switched ON when the daytime running lamps are switched ON.


2009-05-20 ogłoszono, 2009-06-20 weszło w życie to: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20090750639+2009%2406%2420&min=1
gdzie w końcu napisano, że w Polsce można jednak montować DRL bez świecącego tyłu:
Cytuj:
[...]przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oswietlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włącza się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej[45]

45. Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeżeli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.


Jakieś trzy miesiące po tym jak w Polsce w końcu znormalnieli w tej kwestii i podciągnęli się do tego, co dawno (od 1991r.) było ECE opublikowało R48Rev.8 (05 series) wraz z datą, od kiedy będzie obowiązywać (około 2 lata naprzód, żeby producenci mogli o tym wiedzieć), z czego śmiałem się niezmiernie :) , bo jest to bardzo komiczne, że na 3 miesiące po tym jak w końcu znormalnieli, naszykowano już coś nowego, czyli:
Cytuj:
05 series of amendments to the Regulation - Date of entry into force: 30 January 2011

https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/2013/R048r8e.pdf
Cytuj:
6.19.7.4. The lamps referred to in paragraph 5.11. may be switched ON when the daytime running lamps are switched ON, except if daytime running lamps are operating according to paragraph 6.2.7.6.2., where at least the rear position lamps shall be activated.


U góry regulacji masz datę wejścia w życie podaną.

Mam nadzieję, że teraz już mi uwierzyłeś :)
Resztę napisałem 2 posty temu, więc nie będę się produkował.
Nie wiem dlaczego piszesz, że jakiś nowy samochód jest nielegalny, skoro jest aż 5 dodatkowych warunków, które umożliwiają nieświecenie tyłu. Skoro nie świeci, a jest po 30.01.2011, to znaczy, że któryś z nich (dowolny) spełnia.
Nie wiem jak Ci to umknęło przez 5 lat, ale taki stan obowiązuje do dzisiaj (najnowszej R48)

_________________
Global warming is going to strike two days before the day after tomorrow!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Insignia i jej światła do jazdy dziennej
PostNapisane: Wt, 13 gru 2016, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3107
OK, po kolei...
Cytuj:
6.19.7.4. The lamps referred to in paragraph 5.11. may be switched ON when the daytime running lamps are switched ON, except if daytime running lamps are operating according to paragraph 6.2.7.6.2., where at least the rear position lamps shall be activated.
Lampy wymienione w paragrafie 5.11 MOGˇ (móc = mieć możliwość, przyzwolenie, nie obowiązek, nie przymus) być włączone kiedy DRL są włączone, jeśli DRL działają zgodnie z paragrafem 6.2.7.6.2., kiedy przynajmniej tylne światła pozycyjne powinny się palić

Cytuj:
5.11. The electrical connections shall be such that the front and rear position lamps,
the end-outline marker lamps, if they exist, the side-marker lamps, if they
exist, and the rear registration plate lamp can only be switched ON and OFF
simultaneously.
Elektryczne połączenie powinno być takie, że przednie i tylne pozycje, obrysówki/boczne pozycje (jeśli istnieją) oraz oświetlenie tablicy rej. da się włączyć i wyłączyć tylko jednocześnie

Cytuj:
6.2.7.6.2. Daytime running lamps operate in conjunction with the lamps listed in paragraph 5.11. where, as a minimum requirement, at least the rear position
lamps shall be activated; or
DRL działają w połączeniu z lampami z paragrafu 5.11., kiedy przynajmniej tylne pozycje się świecą; albo/lub (?)

Reasumując - to, co wypisujesz i weszło w życie ponoć 30.01.2011 to tzw. opcjonalna wersja skandynawska (najprawdopodobniej ukłon w stronę bezpiecznych inaczej Szwedów i takich marudów jak PL), było nawet przy okazji o tym już gdzieś tutaj na forum mowa = po załączeniu pozycyjnych mogą się jeszcze z nimi DRL smalić (i niektórzy producenci tak montują np. niektre nowe Hyundaie/Kia), chyba, że (przynajmniej) tylne pozycyjne zapalają się automatycznie z DRL (pozycja przełącznika świateł na O[ff])... Wszystko już jasne? Jak jeszcze nie, to weź to na chłopski rozum - ponad połowa aktualnie sprzedawanych aut nowych byłaby niezgodna z przepisami homologacyjnymi :idea:

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Insignia i jej światła do jazdy dziennej
PostNapisane: Pn, 19 gru 2016, 03:32 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 lis 2012, 18:39
Posty: 983
Lokalizacja: Mars
Na chłopski rozum nie muszę, bo potrafię czytać po angielsku bardzo dobrze ;)

Nie wiem, czemu popodkreślałeś tak to "MOGˇ", przecież też przetłumaczyłem "mogą". Jak najbardziej zgadzam się z teorią, że to dla krajów skandynawskich i Polski zrobione. Moje tłumaczenie reszty tego zdania jest znacznie bardziej prawidłowe od Twojego. Reszta to czytanie ze zrozumieniem, tego co napisane.

Nie wiem też dlaczego się upierasz, że jakieś auto dostało homologację a nie powinno. Siedziałeś w nich wszystkich? Jak pisałem, na pewno spełniają jeden z dodatkowych warunków, np. [pisałem już, mogę tylko napisać to samo] :)
norA napisał(a):
Wedle Twojego rozumowania żaden z najnowszych MB, Porsche czy VW nie powinien otrzymać homologacji, a jakoś są oferowane w salonach i jeżdżą bez tylnego oświetlenia!

Proszę bardzo - udowodnij, że którekolwiek z tych aut nie spełnia homologacji. Wejdź do środka odpal silnik, nagraj kamerą, że żaden z punktów nie został spełniony.
norA napisał(a):
więc zakładasz, że są niehomologowane, że ich producentom opłaca się tak ryzykować?

Cały czas piszę, że zakładam zupełną odwrotność.

Moje tłumaczenia są jak najbardziej zgodne z tymi:
Załącznik:
dziennik urzędowi UE.png
dziennik urzędowi UE.png [ 58.71 KiB | Przeglądane 1136 razy ]

norA napisał(a):
Oto wiążący tekst do homologacji EKG ONZ w naszym języku i obwiązujący na wszystkie kraje UE (przełożony przez tłumacza przysięgłego, bo tak wymagają przpisy UE, więc nie musiałęm się produkować)...

No, nie do końca... ;)
Załącznik:
dziennik urzędowi UE 2.png
dziennik urzędowi UE 2.png [ 24.51 KiB | Przeglądane 1136 razy ]


Na prawdę nie widzę sensu takiej rozmowy. Niektórzy wchodzą na to forum poznać aktualny stan prawny o DRL. Nie moja wina, że jest taki. Don't blame the messenger.

_________________
Global warming is going to strike two days before the day after tomorrow!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Insignia i jej światła do jazdy dziennej
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 23:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3107
A czemu mnie gdziekolwiek wysyłasz?! Sam się dla zdrowia pofatyguj np. do najbliższego ASO...ja do nie tak dawna zajmowałem się detailingiem i przyjeżdżały do nas te wszystkie nowe, drogie fury wszystkich tych mniej i bardziej oklepanych marek europejskich, które mnie jakoś nie kręcą i ciężko przypominam sobie by przestawiając którąkolwiek z nich jakiekolwiek inne światła w nich z DRL się paliły - tyczy się to wszystkich zaobserwowanych przeze mnie Porsche, MB, Maserati, Bentley...jedynie z Audi i BMW bywało różne - niektóre paliły z pozycjami tył. W tym wszystkim najlepsze było Volvo z PL salonu bez DRL, co nie paliło nic! Dziwny w ogóle jesteś - innych wysyłasz, a sam siebie okłamujesz - nie chcesz uwierzyć własnym oczom, czy jak?
Tutaj masz test świeżutkiego S90 na szwedzkich blachach - czemu więc tył się nie świeci?!
https://www.youtube.com/watch?v=At9NNVdppD4

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL