DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest Pn, 18 gru 2017, 12:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: N, 21 lut 2016, 21:46 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
GMC i jego przefajny sposób wyłączania DRL:

https://www.youtube.com/watch?v=lUasK-aZ0JY

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: N, 21 lut 2016, 22:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3064
To raczej jakaś durnowata kombinacja - na N w skrzyni nie jest przetaczany olej, a przy wyłączonym silniku nie jest też silnikowy pompowany - tymczasowo nie powinno to jakichś szkód wyrządzić, ale i tak nie jest to zdrowe dla napędu...z kolei mnie interesuje, czy to tylko jednorazowe, czy na amen je dezaktywuje, bo w starszych znacznie prostsze kombinacje kasowały je tylko do następnego odpalenia, więc do końca nie takie oczywiste co gościu ukazał, musiałbym poszperać głębiej, gdyż GM cofa się w rozwoju - starsze ich pickupy miał oddzielne żarówki na DRL, nowsze wszystkie osłabione mijania prócz wypasionych wersji, które zgodnie z trendem LED-y otrzymały.

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: Pn, 22 lut 2016, 11:10 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
Z akcentu można wywnioskować, że Kanadyjczyk. Myślę, że to jest tylko na chwilę. Na amerykańskich forach piszą, że w autach na USA to nie działa.

Załącznik:
sierra.jpg
sierra.jpg [ 64.1 KiB | Przeglądane 536 razy ]


W ogóle GMowskie pikapy jakies takie dziwne się porobiły w sensie dezaktywacji DRL. Jak na razie nie ma dobrego sposobu, żeby je usunąć, ale Amerykanie są jak Rosjanie, tylko mają więcej pieniędzy. Wymyślą i na to sposób.

W poprzedniej edycji (późne 2000-czne) były dwa bezpieczniki do wywałki i już można cisnąć bez.
Załącznik:
chevy.jpg
chevy.jpg [ 25.75 KiB | Przeglądane 534 razy ]



Ode mnie najwyżej plus za wzornictwo. Niestety tylko z daleka, bo taka sierra na bliźniaku ma DMC ponad 5 ton, więc trzeba tachograf, viatoll, prawo jazdy ciężarowe etc. etc., a jak zarejestrujesz na 3,5t, to pustym możesz jeździć. Oczywiście należy przy tym pilnować, żeby nie mieć pełnego baku i trzech pasażerów jednocześnie, bo przekroczy. Tak działa zasrany eurokołchoz i III RP.

(tymczasem w USA zwykłe prawko pozwala legalnie upalać do 11,7 tony, a do celów niekomercyjnych nawet coś większego; w jednej z Dakot można od 14 lat i 3 mies. życia zrobić prawko, a od 16 r. ż. rodzice już nie muszą być obecni w kabinie. W szesnaste urodziny możesz siąść za kierownicę forda F650 albo któregoś z lżejszych produktów Navistar-International, załadować po dach i sobie pojechać gdziekolwiek bądź (poza niektórymi miejskimi drogami i małymi mostami, które mogą nie wytrzymać takiego nacisku, o czym jesteś informowany ZANIM wjedziesz). Możesz też zatrudnić się w roli kierowcy zawodowego.

Za jakie grzechy muszę wysłuchiwać pierxolenia o wolności, prawach dziecka i swobodzie rodziców na naszym gównianym kontynencie?!)

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: Pn, 22 lut 2016, 15:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3064
Na jednej z powyższych fotek czarny GMC Sierra jedzie na pozycjach - akurat ten najnowszy model jako DRL ma LED-y - starsze podobnie jak Silverado miały osłabione mijania. Ostatnio bardzo modne w Stanach, że przerabiają tak, iż świecą się na pełnej mocy wraz z mijania... :roll:

Syng' - qwa nawet w Niemczech możesz ciągnąc osobówką przyczepę w zestawie do 7,5 T...


Załączniki:
2014-GMC-Sierra-front-griller-view-in-motion-with-Airstream.jpg
2014-GMC-Sierra-front-griller-view-in-motion-with-Airstream.jpg [ 54.98 KiB | Przeglądane 528 razy ]

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: Pn, 22 lut 2016, 18:46 
Offline
Zaangażowany

Dołączył(a): Śr, 26 mar 2014, 17:58
Posty: 222
norA napisał(a):
Syng' - qwa nawet w Niemczech możesz ciągnąc osobówką przyczepę w zestawie do 7,5 T...


U nas do 7t, więc nie jest tak źle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: Wt, 23 lut 2016, 18:13 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
Ale nie na prawie jazdy B, tylko dodatkowym B+E. Musisz zrobić inny egzamin.

Na samym B możesz najwyżej lekką przyczepę (do 750 kg, przy czym waga zestawu nie może przekroczyć 3,5 tony).

W USA na zwykłym prawku jeździsz czymkolwiek do 11,7 t.

Powyżej - tylko do celów niekomercyjnych.

Poniżej 11,7 NIE przewozisz zawodowo ludzi powyżej 14 sztuk (bo to już autobus) lub materiałów niebezpiecznych (wybuchowych, radioaktywnych etc.).

Oczywiście jeśli niezawodowo przewozisz zabytkowym freightlinerem 20 ton prochu do domu, to nic nikomu do tego.

Osobne egzaminy praktyczne na prawo jazdy istnieją tylko na autobus i motocykl.

Hazmat (hazarodus materials) wymaga jedynie teoretycznego testu i już potem możesz zawodowo wozić cyjanek potasu całymi tonami.

Z kolei commercial (ciężarówki systemu "koń plus naczepa" niezależnie od masy) wymaga jedynie egzaminu teoretycznego i

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: Wt, 23 lut 2016, 19:29 
Offline
Zaangażowany

Dołączył(a): Śr, 26 mar 2014, 17:58
Posty: 222
Oj wiem to, tyle że odnosiłem się do tych zza Odry co NorA ich przytoczył i chcę stwierdzić tylko, że w wujni przepisy z prawkiem mamy zbliżone.


Syngalez napisał(a):
Na samym B możesz najwyżej lekką przyczepę (do 750 kg, przy czym waga zestawu nie może przekroczyć 3,5 tony).


Przy DMC holownika 3.5t + przyczepka lekka <750kg DMC, mamy legalny zestaw o DMC 4.25t na czystym B.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 12:31 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
A nie jest tak, że zestaw ma nie przekroczyć 3.5?

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 16:25 
Offline
Zaangażowany

Dołączył(a): Śr, 26 mar 2014, 17:58
Posty: 222
Jest, ale jest też wyjątek o którym wspomniałem (gdy masz holownik o DMC 3.5t + przyczepka lekka[to ważne aby była <750]).

Ogólnie możemy więc na gołym B powozić zestawem do łącznego DMC 3.5t, lub wyjątek 4.25t (patrz wyżej).

Gdy przekraczamy DMC 3.5t i zmieścimy się do DMC 4.25t z przyczepką inną niż lekka musimy mieć kod 96 wbity w prawko.

Gdy chcemy przekroczyć łączne 4.25t wtedy B+E, czyli cały zestaw maks. 7t DMC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zakaz deaktywacji AW¦M w serwisach Forda
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 17:05 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
OK.

Jednak amerykańskie lepsze.


Aha, no i (przynajmniej w kilku konserwatywnych stanach Południa i zachodniego interioru) płaci się za egzamin jakieś grosze (motocyklowy $3, samochodowy $15, teoretyczny jest za darmo)...

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL