DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest Pn, 28 maja 2018, 03:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: Pn, 8 gru 2014, 21:32 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
A jak jest w Stanach Zjednoczonych z tymi włącznikami?

Załóżmy, że jesteśmy zwykłym Johnem, mieszkamy gdzieś w Nevadzie i jeździmy na jakimś nowym (niewyposażonym fabrycznie w przełącznik świateł) motocyklu. Chcemy, żeby światła paliły się wedle naszej woli, a nie swojej. Przerabiamy więc instalację na taką z przełącznikiem...

Czy takie przeróbki wolno robić (chodzi mi o sam fakt przerobienia, a nie jazdę ze zgaszonym reflektorem)?

PS a propos motorowerów: czytałem na oficjalnych stronach niektórych stanów przepisy o motorowerach/skuterach. Tego się nawet nie rejestruje w USA, nie mówiąc o jakimś tam przymusie świateł czy OC...

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: Pn, 8 gru 2014, 22:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3093
W większości Stanów nawet nie ma regularnych przeglądów okresowych-rejestracyjnych, więc odpowiedz sobie sam... ;)
Zdarzają się nawet właściciele motocykli zabytkowych, czy kustomowych, co świateł za dnia nie używają - policja najprawdopodobniej też nie zareaguje na to, no bo po co, skoro sami na światłach za dnia nie jeżdżą - logiczne! Dużo motocykli turystycznych, czy cruiserów ma tam już od dawna takie fabryczne AW¦M-DRL, z tym, że mijania/drogowe na pozycji OFF automatycznie włączają się wtedy z obniżoną mocą. H-D aktualnie stosuje DRL w niektórych swoich motocyklach na oddzielnej żarówce w reflektorze głównym.

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 21:44 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
Moja odpowiedź:

Chcę do Usa! Dezaktywowałbym! :P

PS jak wyglądają te najnowsze H-D z DRL?

PPS Zresztą w Krakowie już można było w ubiegłym sezonie zobaczyć motocykle z DRL. na pierwszy rzut oka trudno odróżnić, bo tył się świeci tak czy owak...

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: So, 13 gru 2014, 17:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3093
Cholera, wiesz, ze nawet wklejałem gdzieś kiedyś tutaj specjalnie te fotki - musiałbyś poszukać po galeriach oraz w tematach modułów DRL...

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: Wt, 10 lut 2015, 20:25 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
Moto Guzzi Kalafiornia 1400 - reflektor w nawiasie z DRL.

Obrazek

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: Pn, 23 lis 2015, 21:28 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
BMW R1200RS na dziennym w Stanach:
Obrazek

A teraz przechodzimy do maszyn nieco mniej zawodnych: Brytyjczycy poszli po rozum do głowy. Triumph wprowadza od 2016 w modelach Thruxton oraz Bonneville seryjne DRL w głównej lampie. Przypuszczalnie będzie można zdobyć również sam reflektor i prawy przełącznik celem zainstalowania w starszych generacjach. Doposażałbym i upalał.

(Oczywiście w tzw. wolnej Polsce nie mam prawa wyrobić sobie prawa jazdy uprawniającego do jazdy triumphem bonneville... ale gdybym, to bym.)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: Śr, 25 lis 2015, 09:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 sie 2013, 17:39
Posty: 3093
W GB, a przede wszystkim na dalszych, mniejszych wyspach nieciężko spotkać motocykl bez jakichkolwiek świateł włączonych, szczególnie te starsze... H-D, Honda (Ameryka Płn.), Triumph, Ducati, BMW już od paru lat wyposaża niektóre nowe motocykle w DRL, niestety rzadko kto je wykorzystuje tutaj jak miałem okazję zaobserwować...w Niemczech podobnie. Kierownik jednośladu to ciągle taki zagrożony zawód (od zawodzenia), że nawet odblaskowe szmaty+drogowe nie pomagają...

_________________
F.I.A.T - FCAk Italian Automobile from Turin, drive MOPAR!
Patrz w lusterka, upewnij się 2x - z samochodem nie masz szans, więc przestań zapier*alać i się na auta użalać!

Im bardziej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta G.B.Shaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: Śr, 25 lis 2015, 18:08 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
Hola hola, nie tak szybko z tym italskim żelazem i hondami!
Co do guzzi california, myliłem się - te "dzienne" to pozycyjne. Widziałem kiedyś zaparkowany egzemplarz na włoskich blatach, żadnego włącznika świateł nie miał. Myślałem, że ma automatyczne przełączanie, ale po jakimś czasie właściciel przyszedł, zapalił i odjechał. Ani na chwilę nie włączyły się same "nawiasy", tylko od razu soczewka z nawiasami. Było południe, słońce i bardzo jasno.

Nie widziałem również żadnego nowszego ducati na żywo ani na foto, żeby miał same ledy powłączane - tylko w bezruchu, np. na stoisku w dilerni. Tymczasem kiedy się przyjrzysz stacyjce, wystarczy ją obrócić o jeden klik poza położenie "off" i są światła postojowe - prawie nikt tego nie używa, chyba, że przez pomyłkę.

o, tutaj np. zamorskie syny dyskutujo o ducati scramblerze i fotami sie prześcigajo:

http://www.ducatiscramblerforum.com/for ... stion.html

Reflektor najnowszego monstera - aż się prosi o DRL, ale ich nie ma:

http://www.ducatiusa.com/cms-web/fs//im ... 1_634x357_[634x357].png

I troszkę starszy monster:
Obrazek

Kilkuletni diavel:
Obrazek

A tu najnowszy diavel, z ledowym reflektorem, ale najwyraźniej bez DRL (inaczej producent opisałby je na swojej stronie, czego nie robi):
Obrazek


Tyle italskie żelastwo. Nieprzerobionego japońskiego też na DRL nie widziałem NIGDZIE, nawet w internetach. Gdyby tam były dzienne, to chwaliliby się zdjęciami i opisami wyposażenia, tak jak BMW, Triumph albo KTM.
(być może, podkreślam BYĆ MOŻE, MV Agusta produkuje jakiś model z diodowymi DRL, ale nie dam sobie nic uciąć)

a propos ktm,

oto 1290 super duke na DRL:
Obrazek

Ogólnie mam wrażenie, że DRL instalują głównie producenci motocykli najbardziej gadżeciarskich, ajfoniastych, awaryjnych i kosmicznie przetechnologizowanych, jakkolwiek zapewne bardzo przyjemnych w prowadzeniu (BMW, KTM).

Z reguły właściciel (wykształcony, postępowy przeterminowany hipis kalifornijski) po roku-dwóch oddaje motocykl w rozliczeniu za nowszy model, więc nie czuje, że został zrobiony w balona. To jest zadanie reszty, która ślini się z pożądania na ich (tj. motocykli) widok i znakomite właściwości jezdne i chętnie kupuje używane egzemplarze. Potem chwali właściwości jezdne, póki żelastwo działa.

Jeśli zaś wymieniony japiszon przytrzyma swoje ukochane BMW Ultimate Riding Machine nieco dłużej i przy 70 mph na środku "interstejty" komputerowa wszechmoc ulegnie niemocy, wywali mu BŁONT i odłączy zapłon, albo wykasztani się elektronicznie sterowane serwo hamulca, a w dilerni go wyśmieją ("jaka gwarancja? tydzień temu się skończyła!") i skasują na $4000, to się chłopina rozeźli okrutnie*. Oczywiście w swym rozeźleniu nie pomyśli ani na moment, po kiego grzyba właściwie system brake-by-wire i serwo hamulca w motocyklu, ba! nawet nie wie, jak działają jego hamulce. To samo z szyną CAN, która zasila raptem kilka światełek, gniazdo ajfonika i rzeczone serwo.

Rozeźliwszy się na BMW, pójdzie do dilerni KTM, bo przecież motocykl amerykański to wieś, japońskie jest bez charakteru, europejskiego żelastwa nie przebije nic, state-of-the-art technology, german engineering, ekran LED i port ładowania ajfonika!

Tymczasem ten wkurwiony gość, co tuż przed nim wybiegł z dilerni KTM, pójdzie do BMW, austriacko-hinduskiej Husqvarny, może Ducati (własność VW)**... w efekcie rynek zawalony jest śmieciem, a porządni producenci albo upadają, albo przechodzą na system niemiecki.
(patrz: auta niemieckie, zwłaszcza luksusowe)

Tymczasem te bardziej klasyczne, prostsze motocykle (głównie hondy, yamahy, suzuki, guzzi, triumphy, harleye, victory itd.) nie są wyposażone w takie "niepotrzebne gadżety" - po prostu coś się musi w nich psuć, więc niech to będzie reflektor.

* - Jeśli przeżyje.
** - Ducati jakoś się takie niejednoznaczne zrobiło. Chyba jedyny producent, którego wytwory po przejęciu przez VW znacznie zyskały na niezawodności i prostocie serwisu.

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: Śr, 25 lis 2015, 22:46 
Offline
Nowy

Dołączył(a): Śr, 5 sty 2011, 17:13
Posty: 1559
Lokalizacja: Europa Wschodnia
Szwagier go kupił pod koniec zeszłego roku, nie ma dziennych (żadnych):
Obrazek
Jak widać, łańcucha też nie ma. Teraz minął rok i kolejne ubezpieczenie dla niego to ponad 6000 zł (tak mówił - nie sprawdzałem). Milutko. :-)

_________________
Tak że tego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Motocykl na dziennych
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 18:25 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 lut 2013, 20:28
Posty: 2878
Lokalizacja: Kraina Centusiów
@weuek

Bo nie każdy BMW ma dzienne, tylko niektóre modele, raczej z tych droższych (K1600GT, K1600GTL, R1200GS, R1200RT, R1200RS i jeszcze kilka innych plus te mocne skutery). To samo się tyczy KTM, tylko te najdroższe mają dzienne. Triumph teraz do tych swoich "klasyków" dorzucił DRL, tylko że po drodze skomplikował je odrobinę (elektrycznie sterowana przepustnica), ale to od 2016.


No i jednak miałem rację, Agusta też ma DRL na rynku amerykańskim.
http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... eview.html

Zwraca uwagę napis na górze reflektora.

Obrazek

_________________
KUPUJ BRYTYJSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL