DADRL POLAND

Association of Drivers Against Daytime Running Lights
Kampania społeczna "Wyłącz światła - włącz myślenie"

Teraz jest N, 21 paź 2018, 07:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pt, 4 mar 2011, 02:58 
Offline
Zaangażowany

Dołączył(a): Śr, 12 maja 2010, 20:37
Posty: 243
Lokalizacja: Poznań
Ha ha. Mogę zrobić identyczne zdjęcie w moim Opelku i też nie będzie widać zegarów mimo,że są w dzień doskonale widoczne. Jak ktoś się nie zna kompletnie na fotografii to może uwierzy.Ten przykład z pokojem doskonale to ilustruje. Czyli bzdura!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pt, 4 mar 2011, 10:43 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Tak wlasnie, proponuje zapoznac sie jak sie robi zdjecia.
Mowimy o sytuacji, w ktorej patrzymy na jasna droge i kierujemy wzrok naduzo ciemniejsze zegary. Oko musi dostosowac jasnosc do obiektu czyli tak jak w aparacie zwiekszyc otwarcie przeslony. Na to potrzeba czasu o czym pisze @Krzysiek
Zegary możemy generalnie podzielić na zwykłe tarcze podświetlane od spodu oraz na świecące wyświetlacze. W tym drugim przypadku oczywiście w dzień muszą jaśniej świecić, natomiast po włączeniu świateł przygasają co jest niepożądanym efektem mogącym prowadzić od dłuższego odwrócenia uwagi kierowcy od drogi.

Napisalem, ze nie chodzi o to ze ich nie widac. Podswietlenie umozliwia szybsze ich odczytanie a szczegolnie w przypadku zerkania katem oka, kiedy oko nie zmienia wielkosci przeslony.
Zdjecia, ktore zamiescilem to wlasnie obrazuja. Czyli to co widzi oko kiedy patrzymy na droge.

@jacek
Wylacz podswietlenie tego wyswietlacza. Ciekawe czy wtedy bedzie widoczny.
@TermiFNFAL
Masz zwykla tarcze. Poza tym zdjecie niczego nie odzwierciedla. Za oknem masz obraz przeswietlony a przeciez ni o to chodzi.
Zdjecie w pokoju. Kompletnie zla perspektywa. Robiles zdjecie na usrednionym pomiarze swiatla badz punktowym. Masz 30% jasnego i 70% ciemnego. Aparat ustawil przeslone i migawke biorac pod uwage te jasne punkty wiec widac co jest za oknem ale w pokoju juz nie. Jesli patrzysz na cos w pokoju to wzrok dostosywuje sie do tej jasnosci. Proponuje stanac tak bys widzial cale okno i troche sciany. Sprobuj katem oka zobaczyc sciane, na pewno bedzie duzo ciemniejsza niz gdybys patrzyl na nia bezposrednio.

Bede mial chwile to zrobie bezposrednie zdjecie zegarow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pt, 4 mar 2011, 10:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 21:56
Posty: 3372
Lokalizacja: Tarnów
A wylaczyc tego podswietlenia sie po prostu u mnie nie da.Przy przekreceniu kluczyka wyswietlacz od komputera sam sie odpala.A przy zalaczeniu swiatel wszystko ginie, no chyba ze jasnosc regulatora oswietlenia deski rozdzielczej da sie wtedy na full.Przy opcji galki do swiatel na 0 nawet i regulator u mnie nic nie zdziala bo i komp i licznik kilometrow i tak czy siak beda sie wyswietlac.

_________________
Włączone światła w dzień mają tyle samo wspólnego z bezpieczeństwem co ma wspólnego koń z koniakiem, rum z rumakiem albo król z królikiem.

Włączone światła w dzień to są tak mi potrzebne jak potrzebny jest słoniowi saksofon


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pt, 4 mar 2011, 11:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 12 maja 2009, 21:56
Posty: 3372
Lokalizacja: Tarnów
A tak oto wygladaja u mnie zegary.Silnik zgaszony brak kluczyka w stacyjce.I taki sam jest widok wyswietlacza komputera po odpaleniu swiatel(pokretlo jasnosci skrecone na minimum)Wskazania predkosciomierza i obrotomierza doskonale widac i nie potrzeba zadnego dodatkowego podswiecenia


Załączniki:
Niepodswietlone zegary.jpg
Niepodswietlone zegary.jpg [ 20.4 KiB | Przeglądane 1490 razy ]

_________________
Włączone światła w dzień mają tyle samo wspólnego z bezpieczeństwem co ma wspólnego koń z koniakiem, rum z rumakiem albo król z królikiem.

Włączone światła w dzień to są tak mi potrzebne jak potrzebny jest słoniowi saksofon
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pt, 4 mar 2011, 11:40 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
@Jacek
Wyswietlacz kilometrow nie ma nic do tego bo sam w sobie wymaga swiatla by przekazywac informacje.
Twoje zegary sa zupelnie inne niz moje. Ty masz biale cyferki oraz biale wskazowki. Ja mam czarne wskazowki. One wymagaja podswietlenia by w jakikolwiek sposob sie odroznialy od czarnego tla. Naprawde ciezko bez kierunkowego oswietlenia zewnetrznego zauwazyc wskazowke.
Poza tym czemu robisz zdjecie w ciemnosci i wykorzystujac lampe badz oswietlenie sufitowe lub inne? Caly czas mowie o dniu i czasie potrzebny do odczytania wskazan z zegarow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pt, 4 mar 2011, 13:38 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 13 lut 2011, 20:45
Posty: 122
Lokalizacja: Leszno
cmsydney, obiektyw i jego przysłonę nie porównujmy zbytnio do oka. Oko to narząd 1000 razy precyzyjniejszy i szybszy. Sprawa jest dla mnie prosta. Kto ma ciemną deche to niech sobie ją podświetla, jednakże ja osobiście nie muszę, gdyż wszystko u mnie jest widoczne i czytelne. Wszystko w temacie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pt, 4 mar 2011, 18:16 
Offline
V kolumna

Dołączył(a): Wt, 4 sty 2011, 15:55
Posty: 883
Oto zdjecie kokpitu z ustawiona jasnoscia tak by bylo cos widac. Zwroccie uwage na ogromne przeswietlenie otoczenia co swiadczy o tym, ze kokpit jest ciemny.
Nie moge zrobic lepszego zdjecia telefonem. Nie mam ustawien przeslony czy migawki. Jedynie jasnosc.
Za dnia bez podswietlenia trzeba mocno wytezyc wzrok by odczytac co powoduje, ze podczas jazdy zerkniecie na zegary czy kilometraz trwa grubo kilka sekund. Dlatego podswietlenie dla takich kokpitow jest potrzebne bo wtedy mozna patrzec katem oka i trwa to krocej niz sekunde.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pt, 4 mar 2011, 21:14 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 6 kwi 2010, 01:50
Posty: 1927
Lokalizacja: Wrocław
no to po prostu badziewny patent :) no ale cóż, to są "zalety" nowych aut

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2011, 23:04 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 28 kwi 2011, 23:48
Posty: 90
Lokalizacja: Starachowice
Krzysiek napisał(a):
Zegary możemy generalnie podzielić na zwykłe tarcze podświetlane od spodu oraz na świecące wyświetlacze. W tym drugim przypadku oczywiście w dzień muszą jaśniej świecić, natomiast po włączeniu świateł przygasają co jest niepożądanym efektem mogącym prowadzić od dłuższego odwrócenia uwagi kierowcy od drogi.

Otóż to! Konfiguracja podświetlenia wskaźników zależy od tego, jak zostały one skonstruowane, ale w obu przypadkach zrobiono to z założeniem, że w ciągu dnia będzie się jeździć bez żadnych świateł. Te, jakimi dotąd jeździłem, miały "zwykłe tarcze podświetlane", więc przy wyłączniku ustawionym na 0 nie świecą się. Zapalają się dopiero przy ustawieniu na pozycyjne, przy czym często można znaleźć pokrętło do regulacji intensywności. Land Rover Freelander, jakim jeździ mój ojciec, ma o tyle ciekawie, przy wyłączonych światłach oświetlenie wskaźników nie świeci się w ogóle, ale mocno się świeci elektroniczny zegar znajdujący się po środku. Przy przełączeniu na pozycyjne zapala się oświetlenie wskaźników, a zegar przygasa. Pokrętła do regulacji intensywności nie ma. Jest ono natomiast w mojej Toyocie oraz w dwóch Seatach, którymi też czasami jeżdżę. W Toyocie mam również pewien elektroniczny termometr, w którym podświetlenie świeci się zawsze wtedy, gdy włączone są pozycyjne, ale jeśli natężenie światła słonecznego padającego na jego czujnik jest wystarczające, nie świeci się. W dzień podświetlenie wskaźników mam zredukowane do minimum, bo w ogóle go nie potrzebuję, a w nocy podkręcone na max. Taką mam namiastkę normalności :mrgreen:

_________________
Nasz niePOdświetlony autobus jedzie dalej! 8-) :) :D
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie"
PostNapisane: Pn, 31 gru 2012, 19:52 
Offline
Zaangażowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 lis 2012, 18:39
Posty: 983
Lokalizacja: Mars
Mam to samo w corolli 2002, nawet jeszcze gorzej niż cmsydney.
Zegarów nie widać w dzień po włączeniu świateł, bo przestawiają się w tryb nocny! I jak świeci słońce to ich prawie nie widać.
Trzeba by dać na max (a nie ma pokrętła tylko trzeba uniwersalnym guzikiem, i to takie proste nie jest jak w starych modelach), żeby w dzień przy światłach mijania widzieć deskę, ale wtedy razi w nocy, i to mocno.
Zegary zgaszone są nie widoczne (jak nie ma kluczyka w stacyjce w pozycji ON). Za ciemnym plastikiem, podświetlenie na diodach bardzo jasne w dzień przebija się przez to "szkiełko".
Ten kto to projektował, nie zakładał, że można jechać na światłach w dzień

Kolega ma to samo w Avensisie II i cały czas ma na maxa. Nie wiem jak go to w nocy nie razi... No i czas założyć dzienne, bo zajeżdża te ksenony...

W starej Toyocie, oczywiście zegary w dzień się nie świecą i są doskonale widoczne.

_________________
Global warming is going to strike two days before the day after tomorrow!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL